Acte d’inauguració del curs acadèmic 2018-2019 de la Universitat Politècnica de Catalunya

Marina Garcés, filòsofa i escriptora catalana, oferirà la ponència inaugural del curs acadèmic 2018-2019 de la UPC, el proper 21 de setembre. L’acte es podrà seguir a través del canal UPCtv.

Quan?

21/09/2018 de 12:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Auditori Vertèx

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

L’acte d’inauguració del curs acadèmic 2018-2019 de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) tindrà lloc divendres, 21 de setembre, a les 12 h a l’Auditori de l’edifici Vèrtex (plaça Eusebi Güell, 6), al Campus Nord de Barcelona. Marina Garcés (Barcelona, 1973), filòsofa i escriptora, serà l’encarregada de pronunciar la ponència inaugural, titulada ‘De la producció del saber a la producció de la ignorància’. El seu treball se centra en l'àmbit de la política i el pensament crític, i en la necessitat d'articular una veu filosòfica capaç d'interpel·lar i comprometre.

En el decurs de l’acte tindran lloc, com cada any, el reconeixement dels premiats de la comunitat UPC i el lliurament de dos dels guardons que atorguen el Consell Social i la Universitat: el Premi Duran Farell d’Investigació Tecnològica i el Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària.

Marina Garcés va estudiar filosofia a la Universitat de Barcelona, on es va doctorar el 2001 amb una tesi titulada ‘Las prisiones de lo posible’. Actualment, és professora titular de filosofia a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat de Saragossa. A més de docent, és assagista i impulsora del pensament pràctic, crític i col·lectiu des d'Espai en Blanc, que va fundar el 2002.

Autora i coautora de diferents llibres, i de nombrosos articles de filosofia, art, cultura i pensament, Garcés ha impartit ponències en congressos internacionals. Un dels seus darrers llibres, publicat aquest any, és ‘Ciutat princesa’ (Galaxia Gutenberg). Ha col·laborat amb altres universitats com la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra o la Universitat de Girona, a través de diversos màsters. Des del 2016, és membre del claustre de professors del Programa d’Estudis Independent del MACBA i dirigeix l’Aula Oberta de l’Institut d'Humanitats (CCCB).