Xerrada: Predicció de nòduls malignes als pulmons fent servir “small data” - Experiència de l’equip de l’UPC al challenge d’IEEE-ISBI

El passat 21 de març va tenir lloc l’International Symposium on Biomedical Imaging (ISBI) d’IEEE, conferència científica de referència dedicada als aspectes matemàtics, algorítmics i computacionals d’imatge biomèdica. Un equip de 20 alumnes i exalumnes de la UPC, entre els qual hi havia estudiants de l'escola de Telecos, van participar en un dels challenges i van obtenir la 5ena posició a la classificació general (top 5%).

Quan?

25/04/2018 de 13:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

FME - Aula 001 - Campus Sud

Nom de contacte

iCal

El challenge va consistir en utilitzar tècniques de machine learning (ML) i visió per computador per a diagnosticar càncer a partir d’imatges de tomografia axial computeritzada (TAC). La quantitat de dades per a entrenar el sistema era extremament limitada, el que va fer la tasca especialment complexa. En el món de ML, aquest tipus de problemes se’ls coneix com a “small data” i apareixen recurrentment en la industria i en la recerca biomèdica.

En aquesta xerrada s’introduirà la problemàtica de la detecció de càncer de pulmó i es presentarà els diferents enfocaments que l’equip de la UPC li va donar al problema i li van permetre situar-se en la 5ena posició.

Si hi esteu interessats, us heu d'inscriure abans de divendres pel matí al link següent: