Descripció del Laboratori de Física

El laboratori de Física es un espai comú del centres situats al Campus Nord. La ETSETB disposa de deu llocs de treball per a cadascuna de les dues assignatures Física I i Física II del pla d'estudis vigent.

En el quadrimestre 1A, els estudiants no fan cap més assignatura que comporti treball de laboratori que Física I. Conseqüentment, l'èmfasi de les pràctiques de Física I està en l'aprenentatge de tècniques d'adquisició i anàlisi de dades: adquisició de certa habilitat en el maneig de dades, la seva anàlisi gràfica, determinació d'errors i la seva propagació, així com el maneig del multímetre, els generadors de funcions, les fonts d'alimentació i l'oscil·loscopi, que constitueixen els objectius d'aprenentatge.

Els objectius generals canvien a Física II i la il·lustració del contingut de les classes teòriques passa a primer pla, reafirmant, això sí, les habilitats adquirides en el primer quadrimestre. La introducció de noves tècniques es fa, en qualsevol cas, a l'assignatura paral·lela de laboratori d'Electrònica.

Es disposa a cada lloc de treball de la instrumentació bàsica següent: multímetre digital de 3½ dígits, generador de funcions, oscil·loscopi de doble feix i font d'alimentació; a més a més, un ordinador a cada lloc; una impressora dona servei a tots els llocs. Els complements necessaris per dur a terme les experiències, que en general s'han dissenyat i fet en el mateix laboratori, es posen a disposició de l'alumne a cada sessió de treball; el material complementari al seu abast és el estrictament necessari.

lab fisica.JPG