El CubeCat-1, creat al NanoSat Lab, es va llençar la matinada del 29 de novembre des de la Índia

El nanosatèl·lit CubeCat-1, desenvolupat al Laboratori de Càrregues Útils i Petits Satèl·lits (NanoSat Lab) de la UPC per un equip d’estudiants, es va llençar el 29 de novembre, a les 5.28 h (hora catalana), des de l'Índia, amb sis experiments a bord.

El llançament, finançat íntegrament per l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), es va realitza amb la llançadora PSLV-C43, que s’enlairarà des del Satish Dhawan Space Center, a la localitat de Sriharikota (Índia). Un cop posat en òrbita, el petit satèl·lit estarà per fi preparat per començar els diferents experiments enfocats a l’observació de la Terra i a la validació de tecnologies espacials.

El seguiment del 3Cat-1 es portarà a terme per membres del NanoSat Lab de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) des de l’estació de comunicacions ubicada a l’Observatori Astronòmic del Montsec (Sant Esteve de la Sarga, Lleida), una instal·lació de la Generalitat de Catalunya i que gestiona l’IEEC.

Press kit de ISRO: Surten totes les etapes del llençament i es llisten els CubeSats que es llençaran.
Més informació a:
Entrevista a TV3 Prof. Adriano Camps:
Foto: Estudiants de l'Escola, el Juan Francisco Muñoz i el Carles  Araguz a ISIS (Holanda) durant la integració.