Els estudis d'Enginyeria de Telecomunicació i Electrònica de la UPC situats primers d'Espanya i en el lloc 75 del món, segons el Ranking de Taiwan 2019

Font: UPC

L’edició 2019 del rànquing de Taiwan situa la UPC entre les 500 millors universitats del món i en el lloc 138 en el camp de l'Enginyeria, on es manté com a primera universitat de l'Estat. El rànquing també posiciona la Universitat en el 'top 100' del món en quatre disciplines: Matemàtiques; Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica; Enginyeria Civil i Ciències de la Computació.

El 10 d’octubre s’ha publicat el Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities, editat per la National Taiwan University, més conegut com NTU o rànquing de Taiwan. Aquest rànquing avalua la productivitat, l’impacte i l’excel·lència de les publicacions científiques de les institucions a partir d’una sèrie d’indicadors bibliomètrics (Web of Science), que combinen els resultats a curt i a llarg termini d’una sèrie de variables.

A la classificació general del rànquing, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) se situa entre les 500 millors universitats del món: en el lloc 473. Pel que fa al rànquing per camps, la UPC se situa en el lloc 138 del món en el camp de l’Enginyeria –en què es manté com a primera universitat de l’Estat– i en el rang 351-400 en el camp de les Ciències Naturals.

La Universitat també es posiciona en el ‘top 100’ en quatre disciplinesMatemàtiques (en el lloc 71); Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica (en la posició 75); Enginyeria Civil (en el lloc 76); i en Ciències de la Computació (en el 89). En les tres primeres disciplines, la UPC també destaca com a primera universitat de l’Estat.

Així mateix, la UPC es posiciona en les disciplines de Mecànica, Industrial i Aeronàutica (en què se situa en el lloc 121); Enginyeria Química (en el lloc 154); Ciències dels Materials (en què es posiciona en el lloc 173); Ciències de la Terra (en el lloc 241); Física (en el rang 351-400), i Química (en el lloc 401-500).