Acte de Graduació en Ciència i Enginyeria de Dades

L'acte de Graduació de la 3a promoció del grau en Ciència i Enginyeria de Dades (GCED),  tindrà lloc el dia 21 de juliol, a les 18 h a l’Auditori de l’edifici Vèrtex del Campus Nord de la UPC, Plaça Eusebi Güell, 6 de Barcelona. Comptarà amb la presència del degà de la FIB, la directora de l’ETSETB i el degà de l’FME, que juntament amb els familiars i amics, felicitarà i agrairà el compromís i esforç de tots els nous graduats i graduades.

Ordre de l'acte

Primera part

• Benvinguda i parlaments institucionals.
  • Conferència: “De la geometria a les persones”, a càrrec Pere Brunet i Crosa, enginyer i catedràtic jubilat de la UPC.
  • Intervenció de la Padrina de la promoció, Marta Casanellas, professora del grau.
  • Lliurament de diplomes a la 3a promoció del grau en Ciència i Enginyeria de Dades.

Segona part

• Intervenció dels estudiants i de les estudiantes del grau.
  • Finalitzat l’acte, se servirà un refrigeri a la Plaça Telecos del Campus Nord-UPC.

Pere Brunet i Crosa

És enginyer i catedràtic jubilat de la UPC. Des de 1999 i fins al 2011, dins la Universitat Politècnica va ser director del Grup de recerca en Modelatge, Interacció i Visualització en Realitat Virtual (MOVING), responsable científic del Centre de Realitat Virtual de Barcelona (CRV) i professor del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics. Els seus interessos de recerca van incloure el disseny geomètric assistit per ordinador, representacions geomètriques jeràrquiques i la realitat virtual. Interessat per la divulgació científica i per la difusió de les disciplines STEM sobretot entre els joves, entre 2012 i 2019, va escriure articles de divulgació a la secció de ciència del diari Ara, articles que s'han recopilat a la web del centre ViRVIG de la UPC.

Marta Casanellas

És catedràtica del Dept. de Matemàtiques de la UPC i investigadora del Centre de Recerca Matemàtica.  La seva recerca se centra en l'ús de tècniques algebraiques i geomètriques en filogenètica.Va ser la cap d'estudis del grau en Ciència i Enginyeria de Dades des de l'inici de grau (2018) fins al 2022. D'altra banda, he participat activament en activitats de divulgació de les matemàtiques, i des del 2014 fins al 2017 he estat membre del Comitè de Dones de la Societat Europea de Matemàtiques i presidenta de la Comissió de Dones i Matemàtiques de la Royal Society Spanish Mathematics.

Promocions de Graduats i Graduades