25 N: Dia Internacional de l’eliminació de la violència contra les dones

El dia 25 de Novembre és el Dia Internacional de l’eliminació de la violència contra les dones. A l’ETSETB, com no podia ser d’una altra manera, commemorarem aquest dia.

Aquest dia es commemora  la data en què es produí el violent assassinat de tres germanes, activistes polítiques, en mans de la policia secreta de la dictadura de la República Dominicana al 1960.

Les germanes Patria, Minerva i María Teresa Mirabal, formaven part d’un grup d’oposició al règim i eren conegudes com Las Mariposas. Després que Minerva i María Teresa fossin empresonades, torturades i violades en diverses ocasions, el General Trujillo va organitzar un parany per capturar i assassinar les tres  germanes.

Activitats 25 de Novembre de 2021

• A les 11.45h a la plaça de Telecos les delegacions DAT (Delegació d'Alumnes de Telecomunicació) i DAEC (Delegació d'Alumnes de 'Escola de Camins) faran una lectura conjunta del Manifest de la Comissió Dones i Ciència del CIC.

• A les 12:00h  es farà el minut de silenci a la mateixa plaça.

• Al porxo de l'A3, hi haurà uns murals amb un dibuix com els de Tres Voltes Rebel i un espai perquè es posin  POST-IT's amb experiències relacionades amb el 25N. El mural estarà allà durant una setmana per visibilitzar el conflicte.

• A l'A3 hi haurà una taula al costat del mural on representants de la DAT explicaran la utilitat del mural i donaran el marxandatge del 25N. Només hi seran els moments de més afluència del dia, de 12.00 a 12.30-45 i de 14.00 a 14.30-45 aproximadament. L'objectiu és que el cartell es pugui auto-gestionar.

25 de Novembre de 2021

25 de Novembre de 2020

Web d'igualtat UPC

Web perspectiva de gènere a l'ETSETB