Una enginyera a cada escola

A l'octubre de 2018 va començar el projecte Una enginyera a cada escola, basat en una idea original de AMIT (Asociación de Mujeres Investigadoras y Tecnólogas). Una Enginyera a cada escola està coordinat per la professora Paz Morillo, professora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicacions de Barcelona (ETSETB)

Tot i que nens i nenes tenen les mateixes habilitats i capacitats en l’ús i aprenentatge de les tecnologies, les noies infravaloren les seves competències al respecte degut a la pressió i els estereotips de gènere, que esbiaixa les seves expectatives professionals (Informe PISA 2015).

Entre les diferents propostes fetes a l’ajuntament de Barcelona per aconseguir que les nenes també s’interessin per la tecnologia hi ha la de fomentar els referents femenins de l’àmbit tecnològic, concretament fent campanyes a les escoles dirigides a trencar els estereotips i donar visibilitat a les dones tecnòlogues.

Aquest és el marc de referència del projecte Una enginyera a cada escola. Un grup d’enginyeres de telecomunicació, tant del mon acadèmic com del mon empresarial, fan una xerrada, taller, conferència d’una hora de durada sobre la seva professió, com van arribar a ser enginyeres de telecomunicació i fent una demostració interactiva de què fan.

Aquesta iniciativa està dirigida a nens i nenes d’escoles de Barcelona (no exclusivament) d’entre 8 i 12 anys. En cada escola arribem des de 25 nens i nenes fins a 150, depenen del nombre de grups que ho sol·liciten

En aquests moments ja hem completat quatre fases d'aquest projecte. La primera fase, des d'octubre 2018 fins març 2019, vam visitar 17 escoles; la segona fase des de març fins juny 2019, 16 escoles; a la tercera des d'octubre 2019 fins març 2020, 15 escoles (1167 nens i nenes); a l'octubre de 2020 vam començar la quarta fase. Fins ara, s'han visitat 21 escoles, fent arribar el projecte a 1605 nens i nenes.

Una enginyera a cada escola

Escoles

Nens i Nenes

1a fase

Octubre 2018 a Març 2019

17

850

2a fase

Fins a Juny 2019

16

960

3a fase

Fins a Març 2020

15

1167

4a fase

A data de Març 2023

21

1605

A continuació una visita de María C. Santos, Doctora Enginyera en Telecomunicacions de la UPC, a l'Escola Montseny de Barcelona parlant amb nens i nenes amb la intenció de trencar estereotips de gènere i mostrant com es desenvolupa la seva feina en un entorn majoritàriament masculí.

Per participar en el projecte contacteu amb