L’Era de la Informació: el futur que ens espera

Les dues darreres dècades han consolidat el pas de la societat industrial a la societat digital. Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) han experimentat una evolució trepidant i han transformat molts àmbits de la nostra vida quotidiana: la mobilitat, la Medicina, els mitjans de comunicació, el medi ambient, l’Educació, les interaccions socials, etc. Avui en dia,

els equips d’innovació tecnologica són multidisciplinars, heterogenis i sotmesos a continus processos d'adaptació en un món en continua transformació. Els alumnes de batxillerat, quan encaren els darrers mesos dels seus estudis, perceben la tria d'un grau universitari com un salt a una dimensió desconeguda i els sorgeixen dubtes com ara: En què treballaré quan acabi els meus estudis? M'agraden les Mates, però m'agradarà ser enginyera?

De fet, què fa una Enginyera de Telecomunicació? I un Informàtic? Què és el Big Data? I una "Data Scientist"? Què poden fer les TIC pel desenvolupament sostenible? I per la Medicina? Què fa un Enginyer Electrònic? Què vol dir Sistemes Audiovisuals? Quina diferència hi ha entre Física i Enginyeria Física? ...

En aquesta presentació es reflexionarà sobre l’impacte que les TIC han tingut en les nostres vides i com els avenços i les innovacions que s’albiren a l’horitzó redissenyaran la nostra societat en els pròxims anys. També es reflexionarà sobre el paper de les enginyeries TIC i la formació que es dóna en els graus universitaris per tal de formar els futurs professionals en aquest àmbit.

Saber com funciona el sistema GPS, o com Shazam pot encertar la canço que estem escoltant o com Google pot triar les pàgines més importants quan fem una cerca són alguns dels exemples que es discutiran per veure com una formació sòlida i multidisciplinar és necessària per encarar un futur professional tecnològic.

La presentació està oberta a tothom i adreçada principalment a estudiants i professors de batxillerat. Serà impartida pels professors:

•Jordi Cortadella, Coordinador del Grau en Ciència i Enginyeria de Dades, UPC (https://www.cs.upc.edu/~jordicf/)

•Ferran Marqués, ex-Director de l'Escola de Telecomunicació, UPC (https://imatge.upc.edu/web/people/ferran-marques)

Per assistir a una de les presentacions on-line, cal fer la inscripció en una de les sessions anunciades: enllaç En cas que alguna Escola o Institut desitgi una presentació dirigida exclusivament al seu alumnat, contacteu amb nosaltres (un altre enllaç).