Acte d'inauguració del Grau en Enginyeria de Dades

Quan?

28/09/2022 de 12:30 a 13:30 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Auditori de l’edifici Vèrtex del Campus Nord de la UPC, Pl. Eusebi Güell, 6.

iCal

El director de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), Sr. Josep Pegueroles, el degà de la Facultat d'Infortmàtica de Barcelona (FIB), Sr. Josep Fernández i el degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), Sr. Jaume Franch, es complauen a convidar-vos a la inauguració del curs acadèmic 2022-23 del Grau en Ciència i Enginyeria de Dades, que tindrà lloc el dia 28 de setembre, a les 12:30 h, a l'Auditori de l'edifici Vèrtex del Campus Nord de la UPC (plaça Eusebi Güell, 6 Barcelona).

En el transcurs de l'acte tindrà lloc la lliçó inaugural a càrrec d’Eduardo Sáenz de Cabezón, titulada Números grandes, enormes, gigantescos y descomunales.

Eduardo Sáenz de Cabezón és doctor en matemàtiques i professor de la Universitat de La Rioja. Compagina la seva dedicació a la docència i a la recerca en àlgebra computacional amb la divulgació científica. És conegut per haver guanyat el concurs Famelab a Espanya del 2013, per ser presentador del programa de televisió Órbita Laika, pel seu canal Derivando de Youtube, per les múltiples conferències i espectacles que ha protagonitzat arreu del món, i per l’autoria de llibres de divulgació matemàtica.

Números grandes, enormes, gigantescos y descomunales

Existen números muy grandes, que desafían nuestra imaginación. A través de un inocente concurso de números grandes llegaremos a ver algunos números que los ordenadores jamás podrán calcular, nunca, por mucho que aumentemos su potencia o su memoria. Pero que nosotros sí podemos describir.

La sessió serà retransmesa en directe pel canal YouTube UPCTelecos