Celebració de Sant Albert en el Grau en Enginyeria Física

Quan?

18/11/2021 de 15:15 a 18:30 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Aula Màster del Campus Nord de la UPC

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

18 de novembre el Grau en Enginyeria Física celebra Sant Albert, patró de les ciències.

La jornada començarà amb presentació del Màster en Enginyeria Física Màster en Fotònica, a l'Aula màster a les 15:15h,. A continuació els assistents podran formular dubtes i consultes als coordinadors de les dues titulacions.

A les 17:00h  i també a l'Aula Màster, tindrà lloc la conferència 'Models computacionals: una eina per avançar en les 3Rs en recerca animal'  a càrrec del Dr. Pere Joan Cardona i l'ex-alumne d'enginyeria física, Martí Català, de l'Institut de Recerca Germans Trias

Models computacionals: una eina per avançar en les 3Rs en recerca animal

Els models animals són una etapa imprescindible en la recerca biomèdica que permeten fer de pont entre els models in vitro i ex vivo, al laboratori, i els assaigs clínics en humans. No obstant, els darrers anys s'està avançant cap a una racionalització dels models animals sota el paradigma de les 3Rs: Reducció dels animals que s'utilitzen als estudis, Refinament dels mètodes per millorar l'efectivitat dels assaigs i augmentar el benestar animal i, quan és possible, Reemplaçament dels models animals amb mètodes alternatius de recerca. En aquest sentit, els models computacionals estan jugant un paper clau, ja que permeten avançar en les 3Rs: poden ajudar a optimitzar els experiments per tal de reduir l'ús d'animals; poden ajudar en el disseny dels experiments per tal de refinar-los; poden arribar a reemplaçar alguns models animals en certes circumstàncies.

En aquesta xerrada, el Dr. Cardona i el Dr. Català explicaran algunes experiències centrades en l'ús de models computacionals per a la recerca 3Rs que han tingut lloc al Centre de Medicina Comparativa i Bioimatge de Catalunya. Una part d'aquestes experiències forma part d'un projecte amb la UPC on han participat diversos estudiants del grau en Enginyeria Física.