9ena Convocatòria Model ASEM. Deadline application 12 d'agost de 2019

L'Asia-Europa Meeting (ASEM) és un procés intergovernamental establert al 1996 per fomentar el diàleg i la cooperació entre Àsia i Europa. Actualment està integrada per 53 socis: 30 països europeus i 21 països asiàtics, la Unió Europea i la Secretaria ASEAN. ASEM aborda qüestions polítiques, econòmiques i socials, culturals i educatives d'interès comú, amb un esperit de respecte mutu i d'igualtat

El 9th Model ASEM és un programa adreçat a estudiants universitaris d'entre 18 i 30 anys dels 51 països asiàtics i europeus que formen part de ASEM.

L'event tindrà lloc de l'11 al 16 de desembre de 2019 a Madrid i hi participaran 150 estudiants universitaris.

Perfil dels participants

Els estudiants han de tenir un alt nivell d'anglès, parlat i escrit, i amb interès en les relacions internacionals, i les relacions entre Àsia i Europa.

Dels 150 participants:

- Un terç ha de provenir de països d'Àsia i Europa, diferents del país amfitrió;

- Un terç han de ser estudiants universitaris estrangers (de països membres d'ASEM) que estudiin a universitats espanyoles;

- Un terç han de ser estudiants universitaris espanyols.

Despeses cobertes

Totes les despeses de viatge, allotjament i menjars estaran coberts per l'organització.

El programa "Model ASEM"

El programa ‘Model ASEM’ té com a objectiu acostar als estudiants universitaris al món de les relacions internacionals; en concret a la diplomàcia i les relacions entre Àsia i Europa. Es tracta d'un programa que organitzen conjuntament ASEF i el ASEM Foreign Ministers’ Meeting corresponent (el 9th AFMM en el cas de Madrid) i que consisteix en una simulació del procés polític real entre Àsia i Europa, amb el propòsit de conscienciar i generar interès entre els estudiants universitaris dels països ASEM.

El ‘Model ASEM’ consta de 3 elements principals:

1. La fase preparatòria ‘online’ (amb una durada de 6 setmanes) en la que s'imparteix als estudiants diversos cursos (‘online’) d'iniciació a temes clau en les relacions Àsia-Europa.
  2. La celebració del programa ‘Model ASEM’ durant 4 dies a la ciutat (a Madrid al desembre de 2019) en la que es celebri el ASEM FMM, amb un programa que consta de sessions plenàries, treballs en grup, i reunions bilaterals centrats en temes polítics, econòmics i socioculturals.
  3. Interacció amb el ASEM Foreign Ministers’ Meeting. Dos estudiants del ‘Model ASEM’ presentaran breument, a la sessió d'apertura del ASEM FMM, les conclusions dels seus treballs. Els estudiants participants en el ‘Model ASEM’ assisteixen també a la recepció de benvinguda del ASEM FMM i es reuneixen amb els Ministres dels seus respectius països.

El Ministeri d'Assumptes Exteriors del país amfitrió del ASEM FMM actua com a soci principal del projecte per al ‘Model ASEM’. En aquesta novena edició, serà el Ministeri d'Assumptes Exteriors, Unió Europea i Cooperació del Govern d'Espanya.

Termini d'inscripció

12 d'agost de 2019.

Presentació de candidatures

Si estàs interessat/da en participar en el 9è Model ASEM, presenta la teva sol·licitud on-line, a través d'aquest enllaç.

Més informació i documentació del "9th Model ASEM"

-9th Model ASEM. FAQ

-9th Model ASEM. Open Call and Overview