Activitats d’estiu: ciència, tecnologia i innovació per a joves de secundària

13/04/2016

Tallers d’arquitectura i de matemàtiques en anglès, científics i tecnològics són algunes de les activitats que centraran el proper mes de juliol l’àmplia proposta de cursos d’estiu per a professorat i estudiants de secundària, en diferents centres docents de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). S'organitzen tallers d'arquitectura a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès.

Durant el mes de juliol, els estudiants de secundària podran passar una setmana vivint al Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels, on hauran d’afrontar reptes en ciència i tecnologia, resoldre enigmes i trobar solucions imaginatives i creatives. Per als amants de les matemàtiques i que vulguin millorar l’anglès, el Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) proposa un campus on practicar matemàtiques en anglès. La Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), a Barcelona, també ofereix tallers per a l'aplicació de les matemàtiques a problemes reals de física i enginyeria.

A l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) s’ensenyarà com es programa en Arduino i es podrà participar a l'Aula d'Automatització i Robòtica. Per als interessats en arquitectura, a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV), a Sant Cugat, hi haurà tallers d'arquitectura i es podrà conèixer com funciona i com s’ha construït la casa solar LOW3. En l’àmbit més tecnològic, l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) organitza tallers, xerrades, demostracions d'eines i tecnologies de l'àmbit TIC i de l'enginyeria.

Els estudiants de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat, poden participar a la 7a edició dels Campus Científics, impulsats per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i que la UPC, juntament amb altres universitats, acollirà un any més. En aquests campus es realitzen activitats i tallers de ciència, tecnologia i innovació.