Celebrem Sant Gabriel, patró dels enginyers i enginyeres de telecomunicació - 25 de setembre

19/09/2024

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB-UPC Telecos) celebrarà un any més Sant Gabriel, patró dels enginyers i enginyeres de Telecomunicació, el dia 25 de setembre.

L'acte comptarà amb el professor Adriano Camps, del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions, que oferirà la conferència 2007-2024 - Missions CubeSat al NanoSatLab de la UPC: de la Idea a l'Espai. A continuació tindrà lloc el reconeixement al PDI i PTGAS que ha fet 25 i 40 de anys de servei a l’Escola i al PDI i PTGAS jubilat el curs acadèmic 23-24.  També es donarà la benvinguda al nou PDI i PTGAS que s’ha incorporat recentment a l’ETSETB.

Finalitzat l’acte a l'Aula de Graus, es podran visitar alguns dels principals laboratoris del Campus Nord com ara  el NanoSat Lab, la Sala d’Enregistrament, la Sala Blanca i el Laboratori d’Instrumentació i Bioenginyeria.

L’acte finalitzarà amb un refrigeri, a les 13:30h, a la Plaça de Telecos.

Acte de celebració de Sant Gabriel 2024

2007-2024 - Missions CubeSat al NanoSatLab de la UPC: de la Idea a l'Espai

La xerrada del professor Adriano Camps farà un recorregut per l’evolució de les missions CubeSat, amb especial atenció a les desenvolupades al NanoSatLab des del seu inici el 2007 fins avui. Es destacaran missions com el 3Cat-2, el primer satèl·lit català llençat el 2015; el 3Cat-4, llançat al juliol amb el vol inaugural de l’Ariane 6 al 2024; i el 3Cat-5/A i /B (missió FSSCat, llençada al 2020), guanyadora del Copernicus Masters Competition el 2017 i pionera en embarcar intel·ligència artificial a l’espai. També es parlarà d'altres càrregues útils allotjades en satèl·lits de tercers. Aquestes activitats, juntament amb la participació en la redacció del pla estratègic New Space de la Generalitat de Catalunya, han facilitat la formació d’estudiants i investigadors, i estan obrint noves oportunitats professionals en el sector espacial.