Creixement del Projecte de l'ETSETB "Una enginyera a cada escola" amb la coordinació de la Prof. Paz Morillo

Projecte per fomentar els referents femenins de l’àmbit tecnològic a l'escoles, trencant estereotips i fent visibles les dones tecnòlogues.

El passat mes d'octubre va començar el projecte Una enginyera a cada escola, basat en una idea original de AMIT (asociación de mujeres investigadoras y tecnólogas)-Aragó. Una Enginyera a cada escola està coordinat per la professora Paz Morillo, professora de la UPC i responsable d'igualtat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicacions de Barcelona (ETSETB)

Tot i que nens i nenes tenen les mateixes habilitats i capacitats en l’ús i aprenentatge de les tecnologies, les noies infravaloren les seves competències al respecte degut a la pressió i els estereotips de gènere, que esbiaixa les seves expectatives professionals (Informe PISA 2015).

Aquest és el marc de referència  del projecte Una enginyera a cada escola. Un grup d’enginyeres de telecomunicació, tant del mon acadèmic com del mon empresarial, faran una xerrada, taller, conferència d’una hora de durada sobre la seva professió, com van arribar a ser enginyeres de telecomunicació i fent una demostració interactiva de què fan.

Aquesta iniciativa esta dirigida a nens i nenes d’escoles de Barcelona d’entre 8 i 12 anys.

En la primera fase del projecte 23 enginyeres de telecomunicació van anar a 23 escoles.

Ara, en aquesta segona fase, 66 enginyeres de telecomunicació s'han involucrat en el projecte i volen fer extensiva aquesta iniciativa a tot el territori Català