CubeCat-2, dissenyat pel Prof. Adriano Camps i estudiants de l'ETSETB, en òrbita des del 15 d'agost

El primer satèl·lit dissenyat i fabricat a Catalunya posa a prova diversos sistemes de navegació espacial. El petit enginy, desenvolupat per professors i alumnes, va ser llançat a l'agost des de la base xinesa de Jiuquan i funcionarà durant almenys dos anys.

Font: EL PERIODICO DE CATALUNYA

A les instal·lacions del NanoSat Lab de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), una gran pantalla mostra la situació de diversos satèl·lits que en aquests moments estan recorrent el cel. Un d’ells, batejat com a CubeCat-2, un petit paral·lelepípede de 24 x 34 x 10 centímetres, forrat amb una coberta de panells que li subministren energia, va ser concebut, dissenyat i desenvolupat en aquestes mateixes instal·lacions per un equip de professors, alumnes i joves enginyers.

El nanosatèl·lit universitari, que és el primer satèl·lit 'made in Catalunya', va ser llançat amb l’èxit el 15 d’agost des de la base xinesa de Jiuquan i ben aviat s’espera començar a rebre les primeres dades dels tres equips científics que porta a bord.

El CubeCat-2, porta a bord tres experiments per demostrar la viabilitat de diverses tecnologies «vinculades a l’ús dels senyals dels sistemes de navegació per satèl·lit, com GPS, Galileo o Glonass», com destaca Adriano Camps, professor del Departament de Comunicacions i Teoria del Senyal de la UPC i un dels responsables del NanoSat Lab. També té un magnetòmetre experimental concebut per a e-Lisa, el futur observatori d’ones gravitacionals de l’Agència Espacial Europea (ESA).

Notícia sencera aquí