El catedràtic Adriano Camps i 'Nanosatèl·lits: del laboratori a l'espai', el nou pòdcast d'‘Algorrritmes UPC '

12/05/2023

Adriano Camps, catedràtic amb docència a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i director del NanoSat Lab de la UPC, i Lara Fernández, doctoranda de la UPC, són els protagonistes del nou pòdcast de la sèrie ‘Algorrritmes UPC’, dedicat als nanosatèl·lits.

Sabíeu que, en deu anys s'ha multiplicat per 17 el nombre de nanosatèl·lits que s’han enviat a l'espai? L’any 2012 se'n van llançar 140; el 2022, més de 2.300. I és que gràcies a aquests enginys, de baix cost, petites empreses poden oferir serveis que abans només eren factibles des dels grans satèl·lits, com ara facilitar comunicacions en zones amb poca cobertura o fer el seguiment dels cultius afectats per la sequera o el canvi climàtic. És el que es coneix com a ‘democratització de l’espai’ o new space. En paral·lel, grups universitaris continuen desenvolupant aquests petits aparells i experimentant amb tecnologia pròpia. Adriano Camps i Lara Fernández expliquen el món dels nanosatèl·lits, al pòdcast 'Nanosatèl·lits: del laboratori a l'espai'.

'Nanosatèl·lits: del laboratori a l'espai' és el catorzè episodi de la sèrie 'Algorrritmes UPC', una iniciativa de la UPC per apropar a la ciutadania, en especial al públic jove, els darrers avenços científics i tecnològics de la mà d'investigadors i investigadores de la Universitat, i que compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i de Barcelona Activa.

'Nanosatèl·lits: del laboratori a l'espai ' està disponible a iVoox, Spotify i YouTube.