El Claustre Universitari de la UPC ha aprovat un manifest de rebuig de les condemnes dels presos polítics catalans

El Claustre Universitari de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), que s’ha reunit en sessió extraordinària per debatre sobre la resposta institucional de la Universitat amb motiu d'haver-se fet pública la sentència del judici pels fets d'octubre del 2017, ha aprovat un Manifest per 91 vots a favor, 8 en contra, 4 en blanc i 1 abstenció. En el document, elaborat conjuntament amb les diferents universitats públiques catalanes, s’"exigeix la immediata posada en llibertat de les persones injustament condemnades o en presó provisional i el sobreseïment de tots els processos penals i administratius en curs relacionats, i el retorn de les persones exiliades".

En la mateixa sessió del Claustre Universitari, un representant dels estudiants ha llegit un comunicat en relació a l'empresonament d'una estudiant de la Universitat durant les mobilitzacions de la setmana passada. En aquest comunicat els estudiants han sol·licitat l’alliberament de l’estudiant, així com poder facilitar-li els recursos necessaris per a què pugui continuar la seva formació durant el temps que duri l’empresonament.

D’altra banda, el Claustre Universitari ha votat favorablement a l’habilitació de les mesures necessàries per garantir a l’estudiantat de la UPC la possibilitat d’accedir a l’avaluació única al final del primer quadrimestre del curs actual.

El Claustre Universitari, que s'ha desenvolupat a l’Auditori de l’edifici Vèrtex, a Barcelona,  s’ha pogut seguir en directe per UPCtv. Aquest és el màxim òrgan de representació de la comunitat universitària: debat les línies generals d'actuació de la Universitat, controla l’actuació dels òrgans de govern, direcció i gestió, i impulsa l’activitat normativa d’altres òrgans. Està format per un màxim de 303 representants de la comunitat universitària.