Millorar el diagnòstic del càncer mitjançant l'anàlisi d'imatge

08/02/2024

El Grup de Processament d'Imatge (GPI) de la UPC porta més de tres anys treballant per l'Institut Català de la Salut en el desenvolupament del projecte DigiPatICS. L’activitat del GPI en aquest projecte consisteix en desenvolupar algorismes d'anàlisi d'imatge per facilitar i millorar el diagnòstic del càncer, en aquesta primera fase del DigiPatICS, del càncer de mama.

L’Hospital Universitari Vall d’Hebron va ser pioner, el 2021, en el desplegament del DigiPatICS. Actualment, el projecte ja té 24 escàners d’alta precisió distribuïts pels set hospitals que formen part de DigiPatICS i capacitat per escanejar el milió de mostres que es generen cada any a la xarxa d'hospitals de l’ICS, una xifra que es preveu que creixi de forma constant durant els propers anys.

L’objectiu del projecte DigiPatICS és la transformació digital dels serveis d’anatomia patològica. El procés de digitalització de les imatges amb qualitat diagnòstica permet la substitució efectiva dels microscopis per pantalles d’alta resolució i facilita que tots els hospitals de la xarxa puguin compartir tant imatges d'alta precisió com els resultats de les anàlisis fetes pels algorismes desenvolupats a la UPC.

Més informació: Sala de Premsa ICS

Fotografia: Anna Tarazevich