El matemàtic i mediàtic Eduardo Sáenz de Cabezón inaugura el curs acadèmic del Grau en Ciència i Enginyeria de Dades

El director de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), Sr. Josep Pegueroles, el degà de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB), Sr. Josep Fernández i el degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), Sr. Jaume Franch, es complauen a convidar-vos a la inauguració del curs acadèmic 2022-23 del Grau en Ciència i Enginyeria de Dades, que tindrà lloc el dia 28 de setembre, a les 12:30 h, a l'Auditori de l'edifici Vèrtex del Campus Nord de la UPC (plaça Eusebi Güell, 6 Barcelona).

En el transcurs de l'acte tindrà lloc la lliçó inaugural a càrrec d’Eduardo Sáenz de Cabezón, titulada Números grandes, enormes, gigantescos y descomunales.

També tindrà lloc el reconeixement i lliurament de diploma al millor expedient de la promoció 2018/2022 per a l'estudiant Adrián Rodríguez Muñoz, a càrrec de l'empresa AilyLabs. I el millor expedient acadèmic de la Fase Inicial 2021/22 per a l'estudiant Sílvia Fàbregas Salazar a càrrec del coordinador del GCED, professor Ferran Marqués.

Eduardo Sáenz de Cabezón és doctor en matemàtiques i professor de la Universitat de La Rioja. Compagina la seva dedicació a la docència i a la recerca en àlgebra computacional amb la divulgació científica. És conegut per haver guanyat el concurs Famelab a Espanya del 2013, per ser presentador del programa de televisió Órbita Laika, pel seu canal Derivando de Youtube, per les múltiples conferències i espectacles que ha protagonitzat arreu del món, i per l’autoria de llibres de divulgació matemàtica.

Números grandes, enormes, gigantescos y descomunales

Existen números muy grandes, que desafían nuestra imaginación. A través de un inocente concurso de números grandes llegaremos a ver algunos números que los ordenadores jamás podrán calcular, nunca, por mucho que aumentemos su potencia o su memoria. Pero que nosotros sí podemos describir.

La sessió serà retransmesa en directe pel canal YouTube UPCTelecos.