El seminari ‘5G en 5 hores’ tindrà lloc l’11 de juliol, de 9 a 14 hores, a l’Aula de Teleensenyament (edifici B3), al Campus Diagonal Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), a Barcelona. Dirigit per Oriol Sallent i Jordi Casademont, professors de l’Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), la formació cobreix diferents camps de la tecnologia 5G: l’ecosistema 5G, els principis del disseny del sistema 5G, el 5G New Radio, i la provisió de serveis basada en 5G.

Es tracta d'un seminari que es realitza en el marc de 5G Barcelona, una iniciativa promoguda per la Fundació Barcelona Mobile World Capital, la Fundació i2Cat, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, el Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya, la UPC i la empresa ATOS, i que busca convertir la ciutat de Barcelona en el hub de referència en 5G del sud d’Europa.

El seminari, que comptarà amb l’assistència de prop de 40 professionals de diferents entitats i empreses del sector així com d'administracions locals en què la UPC té els seus campus territorials, estarà impartit per Adrián AgustínRamón FerrúsXavier Hesselbach i Jordi Pérez, investigadors dels departaments de Teoria del Senyal i Comunicacions, d'Enginyeria Telemàtica i d’Arquitectura de Computadors de la UPC. La formació és una introducció des del punt de vista tècnic i d'aplicacions d'aquesta nova tecnologia que serà essencial per l’eclosió de l’Internet de les Coses, lessmart cities, la Indústria 4.0 i la mobilitat sostenible.