Els estudiants de l'ETSETB David Riudor i Carlos Rodríguez amb Gabriel Esteban estudiant de la FIB guanyen el premi a la millor ‘start-up’ del món

Els estudiants de la UPC David Riudor, Carlos Rodríguez i Gabriel Esteban són els fundadors de Goin, una ‘start-up’ que busca automatitzar els estalvis dels seus usuaris a partir d’una aplicació i ajudar-los a treure’n rendiment. Els estudiants van començar a treballar en aquesta idea de negoci des de l’Espai Emprèn de la UPC, al Campus Nord. Ara, l’empresa ha estat guardonada amb el premi a la millor ‘start-up’ del món, segons Angelhack, la major comunitat de hackers internacional.

Font UPC

Goin és una start-up de la branca Fintech (solucions tecnològiques per al sector de les finances) que té com a objectiu multiplicar els diners dels millenials d’arreu del món, automatitzant els estalvis dels usuaris a través d’una aplicació i ajudant-los a treure rendiment d’aquests estalvis sense la necessitat de tenir cap coneixement previ en inversions.

La start-up barcelonina ha estat guardonada com la millor del món per part la comunitat de hackers AngelHack, en el marc del Global Demo Day (GDD), que va tenir lloc el 2 de novembre passat a Silicon Valley (San Francisco), als Estats Units. Els seus fundadors són Carlos Rodríguez, estudiant d’Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB)Gabriel Esteban, estudiant d’Enginyeria Informàtica a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), i David Riudor, recent graduat en Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació a l’ETSETB. El projecte d’empresa el van gestar a l’Espai Emprèn de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), al Campus Nord, a Barcelona.

Goin va guanyar la Global Hackathon d'AngelHack de Barcelona, fet que li va permetre entrar al programa d’acceleració d’start-ups HACKcelerator. Durant 12 setmanes, els fundadors de Goin han rebut formació, assessorament i accés a un espai de co-working per aconseguir tirar endavant la seva idea de negoci. De les 45 start-ups que han accedit a aquesta acceleradora, les 16 més prometedores han pogut anar a San Francisco per participar en la ‘Silicon Valley Week’, una setmana en què els participants es van presentar per al Global Demo Day, on van presentar la seva idea de negoci davant d’inversors (venture capitals i bussiness angels) i altres acceleradores (com ‘500 start-ups’ o ‘Techstars’). En el Global Demo Day, Goin ha estat escollida com la millor start-up del món.

Després de l’èxit aconseguit als Estats Units, acaben de llançar a Espanya l’aplicació tant per a dispositius iOS com Android. A través de l’app, els usuaris poden seleccionar diferents mètodes per estalviar diners: a través d’una petita retenció als seus beneficis, estalviant el canvi de les compres que realitzin, penalitzant-se si fan alguna acció (per exemple, comprant un paquet de tabac), etc. També permet realitzar petites inversions seleccionant el nivell de risc que es vol assumir (baix, mitjà o baix).

Potenciar les solucions tecnològiques
Angelhack és la més gran i més diversa comunitat de hackers en l’àmbit mundial i té la finalitat de potenciar la creació de solucions, plataformes i marques tecnològiques. Són coneguts per ser els pioners en l’organització de hackathons globals durant més de cinc anys, en què més de 130.000 desenvolupadors, dissenyadors i empresaris de tot el món competeixen, al llarg d’un cap de setmana, per construir, provar i llançar noves solucions. També impulsen el programa HACKcelerator i altres iniciatives educatives amb l’objectiu d’unir desenvolupadors amb mentors locals, professionals i emprenedors experimentats per impulsar noves idees de negoci.