Instruccions bàsiques per al desenvolupament de les classes a l'ETSETB

Aquests dies esteu rebent informació institucional UPC sobre l'inici de curs.  https://bit.ly/2GJTHQi

De totes maneres, deixeu-me que em dirigeixi a vosaltres per indicar-vos unes instruccions bàsiques que haurem de seguir per al desenvolupament de les classes a l'ETSETB.

Ara és més important que mai ser responsables i seguir les indicacions donades. La nostra actuació individual afecta a tota la comunitat. Cal que ens posem com objectiu comú mantenir al màxim la programació acadèmica tal com s'ha planificat i minimitzar els casos de confinament.

Per això cal tenir en ment dues directrius bàsiques:

• Mesures higièniques i
  • Traçabilitat.

El curs s’iniciarà, tal com s’havia programat, el proper dilluns dia 14 de setembre.  La diferència més gran respecte el que havíem programat al juliol és que els màsters MET, MATT i MEE faran la docència teòrica online i les pràctiques i avaluació presencials.

Som conscients que la primera setmana serà necessari adaptar-nos i anar ajustant detalls de la nova manera de funcionament. Si us plau, sigueu pacients i comprensius. I estigueu pendents dels nostres canals de comunicació oficials (correu electrònic, web, instagram, twitter, facebook) i de les actualitzacions que us anirà donant la DAT.

Mesures Higièniques

Abans de venir el primer dia de classe cal que tingueu en compte les següents mesures de protecció i minimització de risc:

• No venir a fer cap activitat al Campus si es tenen símptomes de COVID (segons recomanacions mèdiques generals)    -   https://bit.ly/3lZMLi9
  • Obligació de portar posada la mascareta (higiènica (la de la UPC ho és) o quirúrgica) en tot moment, per a totes les activitats i en tots els espais.
  • Obligació de rentar-se les mans en entrar i sortir dels edificis, de les aules, dels laboratoris. Hi ha dispensadors de gel hidroalcohòlic en els accessos a tots aquests espais.
  • Manteniment de la distància de seguretat.
o   En els accessos: fer-los de forma esglaonada, evitant aglomeracions
o   En la circulació dins els edificis: seguir els fluxos de circulació marcats. A les escales, seguir les indicacions dels itineraris de pujada i de baixada.
o   No aturar-se en passadissos. Les zones d'espera sempre han de ser a l'aire lliure o al costat d'una finestra.
o   En els ascensors: s’ha d’evitar l’ús de l’ascensor. Si s’ha d’utilitzar, no l’hauria de fer servir més d’una persona a l’hora.
o   En les aules: funcionaran al 50% de la seva capacitat. Els seients que no es poden utilitzar estan marcats amb una creu vermella.

o   En les aules informàtiques i laboratoris, un sol usuari per ordinador.
o   En els laboratoris, es recomana treballar de forma individual sempre que es pugui.

• Renovació d’aire. S'han revisat totes les aules perquè hi hagi una ventilació i renovació d'aire suficient que minimitzi el risc de contagi.
  • És responsabilitat pròpia netejar el lloc de treball abans i després de cada període d'ús.

És important que ajudeu al compliment de totes aquestes mesures, i accepteu la declaració responsable adjunta (que també se us presentarà en el moment d'entrar a Atenea).

Traçabilitat

Per tenir molt acotada la possible expansió del virus cal assegurar que es fa un rastreig acurat dels contactes d'un eventual cas positiu. Només així aconseguirem que només els contactes estrets hagin de prendre mesures addicionals i afavorirem que la resta de la comunitat pugui seguir amb la planificació normal.

L'escola té la Comissió COVID de seguiment, formada per un professor, un personal administratiu i un estudiant. Qualsevol dubte o incidència s'ha de dirigir o fer saber a la comissió de seguiment. ()

Cada estudiant s'ha de seure sempre al mateix lloc a les classes (de teoria i lloc de laboratori), i anotar els contactes que té a la vora. En cas d'incidència es demanarà aquesta informació a la persona interessada. Seria convenient tenir un delegat/responsable per classe per recollir aquests "mapes" d'ubicació de manera que es puguin fer arribar a la comissió. És més necessari que mai que us oferiu voluntaris per participar com a delegats.

Només podrem mantenir obertes aules d'estudi en cas que puguem garantir la traçabilitat. Estem ultimant amb la DAT (Delegació Alumnes Telecos) la manera en que les podrem oferir.

Com a criteri general la recomanació és venir al campus únicament per la realització de l'activitat docent presencial i abandonar-lo quan no es tingui programada cap d'aquestes activitats. Si noteu simptomatologia durant la vostra estada al campus, podeu dirigir-vos a consergeria de l'escola on se us indicarà la sala on podeu esperar cas que algú us hagi de venir a recollir.

Docència híbrida

En cas que les mesures COVID facin necessari la docència online, s'estan acabant d'instal·lar a les aules càmeres i micròfons que han de permetre retransmetre i gravar les classes.
Cadascuna de les assignatures us indicarà com es procedirà en cada cas.

Segur que teniu molts més dubtes que intentarem anar esvaint-vos amb les sessions informatives (a l'aula) i/o per Meet, que us anirem anunciant convenientment.

De moment només em queda tornar a apel.lar a la vostra responsabilitat i sentit comú i desitjar-vos un molt bon inici de curs.

Cordialment,

Josep R. Pegueroles Vallés