La 28a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica gira entorn de les TIC, el canvi climàtic i la sostenibilitat

El dijous 9 de març l’Auditori de Barcelona va acollir la 28a edició de la “Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica” , la gran trobada del món TIC del país que aglutina professionals, empreses, administració, associacions i institucions del sector, i que organitzen conjuntament l’Associació Catalana d’Enginyeria de Telecomunicació i Tecnologies Digitals (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d’Enginyeria Informàtica de Catalunya (COEINF) amb la presència de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació (ETSETB-UPC Telecos).

A la cerimònia es van lliurar, com és habitual, els Premis Salvà i Campillo (guardó de prestigi que reconeix la personalitat destacada i l’emprenedoria), Joan Clarke (que premiarà al CIO destacat), Alan Turing (al compromís social), el Premi a la Comunicació i Divulgació de les TIC, i el Premi d’Honor de La Nit (el nom dels guanyadors es desvetllarà en el decurs de la mateixa cerimònia).

La gala d’enguany, presentada la popular periodista de TV3 Marta Bosch, va tenir com a protagonista el canvi climàtic i abordarà, des de la petjada de carboni digital, fins a com la tecnologia pot esdevenir la millor eina per frenar el seu impacte i avançar cap a la sostenibilitat del planeta. És en aquest sentit, que l’organització va fer un reconeixement especial a dues iniciatives capdavanteres en aquest camp: el departament de Ciències de la Terra del Barcelona Supercomputing Center i el programa Planeta Net de l’Institut de Ciències Fotòniques.