Lluis Torner, director de l'Institut de Ciències Fotòniques, rep la creu Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya

El Govern ha acordat concedir la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya 2022 a Lluís Torner, director de l'Institut de Ciències Fotòniques ICFO, pel seu lideratge en investigació en ciències fotòniques, un àmbit cabdal per abordar els reptes de la humanitat durant el segle XXI.

La Creu Sant Jordi reconeix la tasca de 20 personalitats i 10 entitats que, pels seus mèrits, han prestat serveis destacats a Catalunya en la defensa de la seva identitat o en el pla cívic i cultural.

Lluís Torné Sabata

És reconegut internacionalment com a científic capdavanter. Va obtenir la Medalla Narcís Monturiol el 2009, Premi de Lideratge de l’Optical Society of America el 2011 i Premi Nacional de Recerca el 2016, entre altres reconeixements. L’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), que ell mateix va crear, ha esdevingut un referent mundial d’aquesta disciplina.

L’ acte de lliurament se celebrarà el dia 11 de juliol a les 19 hores al Teatre Monumental de Mataró.