MeetUp Càpsules pel Benestar emocional per a l'estudiantat de l'ETSETB

Què es el meetup? És un espai de trobada on compartir preocupacions, inquietuds i experiències amb la facilitació d'eines i recursos per afrontar diferents situacions segons la temàtica a tractar per part d’un professional en la matèria.

El Servei d'Esports de la UPC, el Gabinet de Comunitat i Innovació i l'ETSETB  proposen el curs MeetUp Càpsules pel Benestar emocional, desenvolupat per la Fundació Fita, per tal de facilitar a l'estudiantat de l'ETSETB a obtenir eines per millorar el seu benestar emocional. Del 7 al 26 d'octubre.

Gran part de les problemàtiques de salut mental tenen el seu origen en un malestar emocional que no ha trobat una manera saludable de ser expressat i abordat .Com a conseqüència poden aparèixer senyals d'alerta d'un malestar emocional inicial compatible amb l'ansietat, trets depressius, baixa autoestima, abús de substàncies, problemes d'imatge corporal i Trastorns Alimentaris (TA) que interfereixen en el desenvolupament i funcionament psicosocial de la persona.

A través d’aquest curs, es faciliten eines als i les estudiants/es per tal de potenciar l’autoconeixement i desenvolupar estratègies per a la gestió de situacions d’estrès, ansietat i frustració que poden aparèixer a al llarg dels estudis universitaris.

Contingut i metodologia

El curs es divideix en dues parts, una primera part asíncrona online i una segona part síncrona i híbrida.

Part 1: visionat de 3 píndoles de 20 minuts i elaboració d’un breu exercici de reflexió personal.

• Píndola 1: Introducció a les principals problemàtiques de salut mental

• Píndola 2: La gestió de les emocions

• Píndola 3: L'ansietat, l'estrès i la frustració

Part 2: Assistència a una sessió híbrida de webinar de resolució de dubtes i desenvolupament . En aquest sessió final es treballaran els aspectes claus de les càpsules així com les principals senyals d’alerta de malestar emocional i els factors de risc i de protecció davant l’aparició de problemàtiques de salut mental.  A càrrec de Rita Anton psicòloga sanitària.

MeetUp Càpsules pel Benestar emocional per a l'estudiantat de l'ETSETB: del 7 al 26 d'octubre