Mor Rosa Argelaguet, directora de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa de la UPC

Nascuda a Sallent, Rosa Argelaguet era doctora enginyera industrial per la Universitat Politècnica de Catalaunya · BarcelonaTech (UPC) i experta en enginyeria de sistemes i automàtica. Va ser cap d’estudis de l’EPSEM i directora del Departament de Disseny i Programació de Sistemes Electrònics des de l’any 2010 i fins a la seva integració al Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC. Així mateix, va ser vicerectora de Docència i Estudiantat (1998-2001) de la UPC durant el mandat del rector Jaume Pagès.

Profundament compromesa amb el present i el futur de l'EPSEM, Rosa Argelaguet va ser una de les principals impulsores del grau en Enginyeria de Sistemes TIC. Al llarg de la seva carrera, va rebre nombrosos reconeixements, entre d’altres, el 17è Premi a la Qualitat en la Docència Universitària, atorgat pel Consell Social de la UPC.

Va desenvolupar també una intensa trajectòria en la política municipal, primer amb el PSC i després amb Junts x Sallent. Així, va ser regidora d’Universitats a l’Ajuntament de Manresa i, després, de l’Ajuntament de Sallent. En aquest municipi, Rosa Argelaguet va ser primera tinent d’alcalde i regidora de Promoció i Imatge del Poble, Turisme, Pla d'Actuació Municipal i Tecnologies de la Informació.

El rector de la UPC, Francesc Torres, ha fet arribar a la família, als amics i a la comunitat universitària un missatge de condol.