Oberta la convocatòria per als Premis de la Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica - 9 de maig

La 26a edició de la Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica , organitzada per l’Associació Catalana d'Enginyers de Telecomunicació  i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF), acollirà el 16 de juny  el lliurament dels Premis Salvà i Campillo . L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), com és habitual,  participa com a entitat col·laboradora en aquesta cita ineludible per al món TIC del país i punt de trobada per als professionals, empreses, administració pública, universitats, associacions i institucions del sector a Catalunya.

Premis Salvà i Campillo

Les categories guardonades amb els Premis Salvà i Campillo  són :

Premi Salvà i Campillo a la Personalitat Destacada. Distingeix la personalitat pública o privada (institució o persona) que ha contribuït de manera notable a la potenciació o divulgació de l'Electrònica, les Tecnologies de la Informació i la Comunicació o l'Audiovisual en l'àmbit nacional o internacional.

Premi Salvà i Campillo a l’Emprenedoria. Reconeix la capacitat d’una persona a l’hora de posar en marxa una iniciativa empresarial innovadora a Catalunya en el àmbit de l’Electrònica, les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, l’Audiovisual o que es basi principalment en l’ús de les TIC, creada en els últims 5 anys.

Premi Joan Clarke al CIO Destacat. Reconeixement al/la CIO (Chief Information Officer / Chief Innovation Officer) que ha destacat per la seva tasca professional en l’àmbit estatal durant els darrers anys. Serà imprescindible la condició de CIO en l’organisme on desenvolupa la seva activitat, no només circumscrita a tasques de direcció de sistemes d’informació, sinó també en el desenvolupament de tasques d’estratègia tecnològica, transformació digital de la companyia i foment de la innovació.

Premi Alan Turing al Compromís Social. Reconeix la institució o la persona impulsora d'una iniciativa o projecte innovador en l’àmbit de les TIC, amb un impacte social positiu, que aporti valor a la societat en els àmbits de la ciutadania, el medi ambient, l’educació, la cultura o la integració social a Catalunya.

Premi a la Comunicació i Divulgació de les TIC. Reconeix al mitjà de comunicació (ràdio, televisió, premsa o Internet) d’àmbit nacional o internacional, que hagi destacat per la seva tasca de comunicació i divulgació de les TIC. El premi pot ser atorgat a un mitjà de comunicació en global, un espai en concret, o bé a una secció concreta.

Premi d'Honor. Distingeix la personalitat pública o privada (institució o persona) amb una àmplia i destacada trajectòria professional relacionada amb l'Electrònica, les Tecnologies de la Informació i la Comunicació o l'Audiovisual en l'àmbit tècnic, acadèmic, empresarial o institucional dins l'Estat.

Les candidatures als guardons poden presentar-se  fins al 9 de maig, a través del formulari habilitat a www.lanit.cat/premis/ i on també s’hi troben les bases de la convocatòria,

Jurat de prestigi

El jurat d’aquesta 26a edició de La Nit el tornen a formar professionals del sector TIC de reconegut prestigi i representants d’ambdues entitats organitzadores (l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació i el Col·legi d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya). Així, els encarregats de valorar les candidatures seran:

• Pilar Conesa, fundadora i CEO d’Anteverti
• Antoni Elias, catedràtic de la UPC
• Marius Gómez, vicedegà de Presidència del COEINF
• Montserrat Guardia, directora general d’Alastria Blockchain Ecosystem
• Pedro Linares, president de Telecos.cat
• Eduard Martin Lineros, degà del COEINF
• Lourdes Muñoz, presidenta de la Iniciativa Barcelona Open Data
• Juan Pablo Peñarrubia, vicepresident del Consell de Col·legis Oficials en Informàtica d’Espanya
• Dani Pujol, president de GrausTIC
• Mònica Roca, fundadora i directora general d’IsardSat group i vicepresidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona
• Anna Ma. Sánchez Granados, vicepresidenta de Telecos.cat
• Teresa Serra, directora general de TESEM
• Mateo Valero, director del Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS)
• Antoni Velamazán, vicepresident del Consell de CIOs de Catalunya (CIOs.cat)
• Josep Ventosa, Vice Chairman de Broadcast Networks Europe (BNE) i Chairman del Policy Working Group de l’European Wireless Infrastructure Association (EWIA)

La gala de lliurament se celebrarà a l’Auditori de Barcelona el 16 de juny en la Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica.