Primera Universitat de l'Estat en Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica

La darrera edició de l’NTU Ranking situa la UPC com a primera universitat espanyola en el camp de l’Enginyeria en productivitat, impacte i excel·lència científica. La Universitat també destaca, en el primer lloc de l’Estat, en quatre disciplines i entre elles Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica.

El Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities, editat per la National Taiwan University (NTU) i conegut també com a NTU Ranking o Rànquing de Taiwan, avalua la productivitat, l’impacte i l’excel·lència de les publicacions científiques de les institucions a partir d’indicadors bibliomètrics obtinguts de bases de dades de Clarivate Analytics. A més de la classificació general, l’NTU Ranking publica també trenta-tres llistes per camps i disciplines.

En l’edició 2021 del rànquing, i en la classificació general, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) escala posicions i se situa en el lloc 118 a Europa i en el 445 del món. També és líder entre les politècniques de l’Estat.

Pel que fa als camps, la UPC destaca en Enginyeria: se situa com a líder de l’Estat (un lideratge que manté des de 2011), en el lloc 25 d’Europa i en el 146 del món.

Alguns exemples del reconeixement internacional i la qualitat que presenten els graus que impartim a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicacions de Barcelona (ETSETB) són els següents:

• Segons QS by Subjects, Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica es troben en el lloc 46 del món, 15 d'Europa i 1 d'Espanya.
  • Segons National Taiwan University Rankings, Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica es troben en el lloc 104 del món, 13 d'Europa i 1 d'Espanya.
  • Segons Best Global of Universities Rankings, Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica es troben en el lloc109 del món, 23 d'Europa, 1 d'Espanya.