RESOLUT - Reptes Socials i Lideratge per a Universitat Tecnològics, projecte d'innovació docent de l'ETSETB

26/07/2024

REptes SOcials i Lideratge per a Universitat Tecnològics - RESOLUT és el projecte d'innovació docent de l'ETSETB seleccionat a la convocatòria Galàxia Aprenentatge 2024 de Suport a Projecte de Transformació de la Formació a la UPC. El projecte comença el setembre de 2024 i finalitzarà el desembre de 2026. El professor Albert Aguasca serà el nou subdirector d'Innovació Docent de l’Escola encarregat de liderar el projecte RESOLUT.

Resum del projecte:

El projecte RESOLUT respon a la visió i missió de la UPC de formar professionals amb esperit crític i capacitat per treballar en equips interdisciplinaris i amb vocació de servei i compromís amb la construcció d’un món sostenible. La proposta s’articula al voltant del disseny d’un nou paradigma de les assignatures basades en projectes i reptes, imbricant-les molt més amb les necessitats del teixit social.

El nou disseny ha de permetre:

• incloure de manera obligatòria per a tot l’estudiantat projectes amb perspectiva de servei plantejats per agents del tercer sector i que connectin els estudiants amb les necessitats de la societat.
  • treballar l’aprenentatge i la interacció entre estudiants de cursos superiors amb els primerencs per visibilitzar models i activitats en què els estudiants nous puguin emmirallar-se i incrementar així la motivació pels estudis.
  • promoure la competència de lideratge entre els estudiants.
  • augmentar el nombre de projectes de caire interdisciplinari amb l’ambició d’arribar a la majoria d’estudiants.

La visió del projecte RESOLUT és aprofitar el potencial de les metodologies docents basades en reptes per incrementar la motivació, millorar l’aprenentatge dels estudiants, potenciar les seves capacitats i fomentar l’arrelament, especialment en els primers cursos, com a mecanisme per combatre l’abandonament i absentisme. Es preveu que els resultats del projecte transcendeixin a tota la UPC i que, per tant, tinguin un impacte d’ampli abast i a llarg termini.