Xerrada This is Alexa - 6 d'octubre

Amb motiu de la celebració dels 50 anys de l'ETSETB,  s'ha programat la xerrada This is Alexa pel dia 6 d'octubre a les 15h, a  la Sala d’Actes, edifici Vèrtex del Campus Nord UPC.

La xerrada, en anglès,  anirà a càrrec d'investigadors d'Amazon Text-to-Speech, Antonio Bonafonte i Ariadna Sánchez, alumni de l'ETSETB. Es presentaran els components fonamentals de la Intel·ligència Artificial a Alexa i el que treballen per millorar-la cada dia. A la segona part, es centraran en la investigació de text a veu, on faran que la veu d’Alexa sigui més natural i expressiva.

Inscripció

Podrà seguir-se on-line a través de https://chime.aws/6436224708 - ID: 6436 22 4708

Antonio Bonafonte ha estat professor associat a l’ETSETB durant més de 25 anys, abans d’incorporar-se a Amazon TTS Research el gener del 2019 com a investigador sènior. L’equip lidera la investigació i la innovació que defineix el futur de les veus d’Amazon Alexa i AWS Polly. La major part de la seva carrera s’ha centrat en la síntesi de parla, en coautor de prop de 200 comunicacions tècniques i en la participació o direcció de més de 50 projectes de recerca nacionals o internacionals. Algunes de les tecnologies produïdes s’han inclòs en productes àmpliament disponibles, com el Festival Catalan veus als dipòsits de debian, la upcTV (Programa Educatiu Català) i el pioner TaP, distribuït als anys 90 per CEAPAT / IMSERSO.

Ariadna Sánchez és antiga alumna de la UPC i té un màster en Processament de la parla per la Universitat d’Edimburg. Des de 2018 és investigadora a Amazon