Ada Lovelace Day UPC 2016

• Ada Lovelace Day UPC 2016
  • 2016-10-19T12:00:00+02:00
  • 2016-10-19T13:30:00+02:00
  • El proper dimecres 19 d'octubre volem celebrar el Ada Lovelace Day a la UPC 2016 amb una reflexió conjunta sobre perquè hi ha tan poques NoiesTIC. Volem que les noies TIC ens acompanyeu i ens ajudeu, a partir de la vostra pròpia experiència, a preparar una estratègia per atraure més dones al nostre camp. La jornada comptarà amb una ponència d'una enginyera TIC de reconegut prestigi. A l'acabar debatrem totes juntes sobre la relació TIC-Dona.
Quan?

19/10/2016 de 12:00 a 13:30 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Sala d'Actes de la FIB-Edifici B6, del Campus Nord de la UPC

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

Ada Lovelace Day UPC 2016

Quan 19/10/2016
de 12:00 13:30
On Campus Baix Llobregat, Campus Manresa, Campus Nord i Campus Vilanova
Afegeix al teu calendari vCal
iCal

Sabies que Ada Lovelace està considerada com la primera programadora en la història dels computadors?

L’Ada Lovelace Day és una celebració internacional que destaca el valor de l'aportació de les dones en la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques (STEM). Els seus objectius són:

• Incrementar el nombre de dones interessades en la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques.
  • Fer visibles nous models que estimulin a les dones joves a estudiar aquestes carreres.
  • Donar suport a les dones que ja treballen en àmbits STEM.
imatge Ada Lovelace Day UPCAda Lovelace Day UPC és una de les activitats dissenyades per +NoiesTIC de la UPC (III Pla d’igualtat gènere de la UPC). + Noies TIC sorgeix de la realitat a la UPC i en l’enginyeria i la tecnologia en general, àmbits on la presència de dones, especialment a les TIC, encara suposa un baix percentatge respecte als homes. + Noies TIC se centra a atraure dones als estudis TIC de la UPC i retenir-les-hi.

Els objectius d'Ada Lovelace Day UPC 2016 són conèixer les motivacions de les estudiantes TIC UPC per triar els estudis TIC i facilitar-los espais de xarxa.

Inscripcions

Inscripcions obertes fins el 14 d'octubre, a les 14 hores.

A qui s’adreça Ada Lovelace Day UPC?

A les dones estudiants TIC de la UPC (FIB, ETSETB, EPSEM, EPSEVG, EETAC).

“Atractiu i oportunitats de les TIC per a les dones “

Aquesta xerrada es podrà seguir en directe perstreaming en els Campus de la UPC del Baix Llobregat, Vilanova, i Manresa.

12:00 Benvinguda

12:10 “Atractiu i oportunitats de les TIC per a les dones"

Ponència a càrrec de la Sra. Rosa Castro, directora d’IT de Laboratoris Diafarm.

Aquesta xerrada es  podrà seguir en directe per streaming en els Campus de la UPC del Baix Llobregat, Vilanova i Manresa des de la Sala d'Actes de la FIB (Campus Nord).

Rosa Castro és enginyera informàtica per la FIB de la UPC, amb perfeccionament directiu a l’IESE i postgrau de màrketing a l’ESIC. Va ser directora del servei de Telecomunicacions de la UPC i directora d’Innovació i Estratègia a UPCnet. Des del 2014 treballa als Laboratoris Diafarm, intentant aportar innovació TIC al negoci.

12:45  Per què has triat una carrera TIC?. Per què la recomanaries a les noies?

Dinàmica de reflexió i participació de les assistents per campus.

13:30 Cloenda per campus

Twitter: @IgualtatUPC