Setmana del Parlament Universitari i altres activitats educatives organitzades per Aula Parlament

Aula Parlament, organisme de la Generalitat de Catalunya, organitza cursos i tallers per a grups universitaris amb l'objectiu de que coneguin amb més detall la institució i el sistema polític català.

Del  8 al 14 de juliol se celebra la Setmana del Parlament Universitari (SPUNI) 2023. L'SPUNI s’estructura a partir d’un seguit de simulacions de l’activitat parlamentària tutoritzades per professors universitaris, en les quals també participen representants del Parlament de Catalunya i representants d’altres àmbits polítics i institucionals catalans. L’objectiu  és donar a conèixer el funcionament polític, l’estructura i les funcions de la institució parlamentària.

Inscripcions a SPUNI 2023

Altres activitats educatives d'Aula Parlament són:

- Taller «El procediment legislatiu al Parlament de Catalunya»

Aquest taller és una activitat formativa de projecció institucional que vol acostar la comunitat universitària al Parlament de Catalunya, promovent un coneixement més ampli de la institució i la implicació i participació dels estudiants. L’activitat permet que els estudiants coneguin amb més detall la potestat legislativa que l’article 55.2 de l’Estatut d’autonomia atribueix al Parlament i el procediment per a exercir-la.

- Taller «Especialitat professional a l’Administració parlamentària»

L’activitat promou l’apropament d’estudiants de totes les branques de coneixement universitari al Parlament i posa èmfasi en els principis d’actuació de l’Administració parlamentària. L’Administració parlamentària està al servei dels diputats i els òrgans de la cambra perquè puguin exercir les funcions que els atribueixen l’Estatut d’autonomia i les lleis. És formada pels lletrats; els centres gestors, integrats per direccions i departaments; els serveis d’assessorament; l’Oïdoria de Comptes i Tresoreria, i les oficines especialitzades.

- Taller «Eines per a la participació ciutadana»

Aquest taller és una activitat de difusió institucional que vol apropar la comunitat universitària al Parlament. L’activitat permet que els estudiants coneguin amb més detall el sistema polític català, el funcionament i les funcions del Parlament de Catalunya i, en especial, les eines que la ciutadania té a l’abast per a participar-hi.

- Taller «Seguiment d’una sessió plenària»

Aquest taller és una activitat de projecció institucional que vol apropar la comunitat universitària al Parlament, promovent un coneixement més ampli de la institució i una implicació i participació més grans dels estudiants. L’activitat permet que els estudiants coneguin amb més detall el sistema polític català, el funcionament i les funcions del Parlament de Catalunya i el desenvolupament d’una part d’una sessió plenària.

Més informació i inscripcions a https://www.parlament.cat/aulaparlament/cursos-universitats/