Alba Pagès Zamora, elegida directora de l’ETSETB

La professora i investigadora Alba Pagès Zamora ha estat escollida directora de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) per als pròxims sis anys, amb el 53,6 % dels vots ponderats, segons els resultats definitius fets públics el 31 de maig. El professor Santiago Silvestre, que també optava al càrrec, ha obtingut el 46,4 % dels vots ponderats en unes eleccions que han tingut lloc, per urna electrònica, del 22 al 25 de maig. Alba Pagès Zamora pren el relleu al professor Josep Pegueroles, al capdavant de l'ETSETB des del mes d'abril de 2019.

Doctora Enginyera de Telecomunicacions per la UPC, Alba Pagès Zamora és professora titular d’universitat en l’àrea de coneixement de Teoria del Senyal i Comunicacions i imparteix docència a l’ETSETB. Ha estat sotsdirectora de Planificació d'Estudis i Qualitat de l’Escola, des del mes d’abril de 2019 fins a l’actualitat.

Investigadora del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions, és membre del grup de recerca Processament del Senyal i Comunicacions (SPCOM). La seva activitat de recerca se centra en l’aprenentatge per conjunts per a la seqüenciació del genoma i el processament del senyal en grafs i quàntic.

L'equip i primers objectius del mandat
El nou equip que encapçala Alba Pagès Zamora el formen, com a secretària acadèmica, Anna Umbert Juliana, i com a sotsdirectores i sotsdirectors, Orestes Mas Casals (cap d'estudis del grau en Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació); Marcos Postigo Boix (cap d’estudis dels màsters de Telecomunicació); Francesc Rey Micolau (Relacions amb Empreses); Israel Martin Escalona (Relacions Internacionals); Ramon Bragos Bardia (Projectes d’Innovació Docent); Xavier Muñoz López (Estudiantat i Promoció), i Mercè Vall-Llossera Ferran (Planificació Acadèmica).

El completen, com a caps d’Estudis, Vicente Jimenez Serrés (grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació), Crina Maria Cojocaru (màster de Fotònica), Jordi Martí Rabassa (màster en Enginyeria Física) i Oscar Esparza Martín (màster en Ciberseguretat).

Visibilitzar l’ETSETB com el centre de referència dels professionals de l'Enginyeria de Telecomunicació, reforçar l’Escola dins la UPC i dotar de valor afegit als estudis incorporant la innovació i la interdisciplinaritat als currículums, són les primeres prioritats del nou equip directiu..

Font: UPC