L'equip BCN eMotorsport en competició

31/07/2023

La Formula Student és l’esdeveniment per antonomàsia pel que fa a la competició automobilística d’estudiants universitaris d’enginyeria de tot el món. El certamen té lloc a països com els Estats Units, Austràlia, Japó, Regne Unit, Itàlia, Hongria, Alemanya, Àustria i també Espanya, organitzada per la Sociedad de Técnicos de Automoción (STA). La competició té lloc anualment, amb l'objectiu de promoure l’excel·lència i la innovació en el camp de l’enginyeria i l’automoció, i és un dels certàmens més significatius pel que fa a l'elevada participació, i la UPC és una de les entitats del país que hi contribueix amb més equips i prototips. Concretament amb BCN eMotorsport, Dynamics UPC Manresa, eTech Racing, Nova Racing Team i UPC EcoRacing.

L’equip BCN eMotorsport, format per estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i de la nostra Escola, Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), competeix aquest estiu amb el CAT15x, el seu monoplaça elèctric i autònom més avançat. Entre les millores del prototip, s'inclou una nova bateria d’alt voltatge estreta i optimitzada que millora la frenada regenerativa, la creació d'una llàntia pròpia de fibra de carboni, les noves camises de refrigeració pels quatre motors o les primeres pinces de fre pròpies fetes de titani. L'han posat a prova en la Formula Student Italia, aconseguint el 5è lloc, i també participaran en la Formula Student Spain i en la Formula Student Germany.

Bona cursa i sort a tots els equips!

Més informació: Sala de Premsa UPC