Es posen en òrbita dos nanosatèl·lits de la UPC

Els nano-satèl·lits 3Cat-5/A i 3Cat-5/B del grup de recerca NanoSatLab liderat pel professor Adriano Camps es llançaran a l’espai el proper cap de setmana per l'Agència Espacial Europea (ESA), per estudiar les regions polars i proporcionar imatges d’observació de la Terra.

La missió 'The Federated Satellite System 6U tandem mission for sea ice and soil moisture monitoring'  (missió FFSCat) té com a objectiu principal monitoritzar el gel polar i la humitat del sòl, a la vegada que es realitzaran assajos de sistemes de comunicacions entre els dos nanosatèl·lits amb la finalitat de crear una futura xarxa de satèl·lits federats.

El llançament està previst per diumenge 21 de juny i tindrà lloc des del port espacial de Kourou a la Guaiana Francesa. Es podrà seguir en directe a través d’ESA Web TV https://www.esa.int/esawebtv

Adriano Campos

El professor Adriano Campos és director grup de recerca NanoSatLab, investigador de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC)  i coordinador científic del grup de Teledetecció, Ones, Microones i Superconductivitat (CommSensLab) - Unidad de Excelencia María de Maeztu.

Està associat al grup de Teoria del Senyal i Comunicació de la UPC, amb docència a l’Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB).