Estudiants de l’ETSETB desenvolupen una aplicació per facilitar la comunicació pacient-familiar durant la Covid-19

Connecta COVID-19 és un projecte d’estudiants de UPCTelecos, juntament amb professorat de l'Escola i PAS de tant de l'ETSETB i del RDLab, que aporta el seu granet de sorra per trobar solucions a la crisi del COVID.

Consisteix en un entorn software per facilitar la comunicació entre el pacient i familiars en territori català durant el període de crisis sanitària, de manera que el familiar tingui informació actualitzada de l’estat del pacient si es troba dins de la xarxa d’hospitals catalans, i aïllat per motius mèdics.

El projecte ha estat una adaptació i reorientació d'un dels Projectes Avançats d’Enginyeria (PAE), d'aquest quadrimestre. Arran de la sol·licitud de l’Institut Català de la Salut (ICS) a la UPC, tal com es va fer en altres indústries, es reorganitza un dels PAEs per adaptar-lo a les necessitats del moment.

La situació d’incomunicació entre pacient i familiars ha estat una de les circumstàncies que més ha  angoixat la població durant la crisi, ja que per la situació de saturació als hospitals, els protocols minimitzaven la tramesa d'informació als familiars un cop cada 24 hores.

Connecta Covid 19 (CC19) permet mitjançant una webAPP de professional sanitaris i una App (Android i iOS) de familiars, actualitzar fàcilment (amb poc clics) l'estat i evolució del pacient, de manera que les famílies que no poden acompanyar als pacients ingressats, reben informació cada poques hores.

L’ETSETB, com dèiem, també s’ha bolcat en el desenvolupament de projecte, des del tutor del projecte, el professor Juan Luis Gorricho, el director de l’ETSETB, professor Josep Pegueroles i personal d’administració i serveis, Gabriel Verdejo i Fernando Galindo.

L'App s'ha usat en mode beta a l'hospital Joan XXIII tot i que ja està llesta i preparada per integrar la informació de tots els hospitals de la Xarxa de l'ICS, per un eventual rebrot. El sistema s'ha dissenyat per poder-se adaptar fàcilment als sistemes d'informació de residències geriàtriques.