Espectacles d’IA i música amb segell UPC, al Sónar+D

15/06/2023

Dos grups de professors de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB)  presentaran el seu projecte de música i tecnologia al Sónar+D, concretament el grup del professor Francesc Rey i el professor Philippe Salembier.

Astres’ és un dels projectes amb segell de la UPC que es presenta al Sónar+D, la trobada internacional d’art, ciència i cultura digital que té lloc del 15 al 17 de juny durant la celebració del 30è aniversari del festival Sónar, a Barcelona. És un treball creat per l’estudi català Playmodes, que compta amb la col·laboració de Francesc Rey, professor de ETSETB, del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions i investigador del Centre de Comunicacions Avançades de Banda Ampla (CCABA), i en què es planteja la utilització de llum natural en obres d’art lumínic, una línia de recerca que han estat investigant.

El projecte, que es podrà conèixer el 15 de juny de 15:30 a 16 hores, a l'espai multipantalla Stage+D, utilitza un escàner làser per dibuixar i sonificar constel·lacions d’estrelles al cel nocturn. Rememora l’hàbit perdut de mirar al firmament a la recerca de respostes i qüestiona el paper de la humanitat en el vast univers desvetllat per la foscor de la nit.

En l’àmbit més musical, i en el marc del SónarMies, els professors Philippe Salembier, de l’ETSETB, membre del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la UPC i investigador de l’Intelligent Data Science and Artificial Intelligence (IDEAI), i Josep Maria Comajuncosas, de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i de l’Escola de Música d’Igualada, juntament amb el pianista i compositor Marco Mezquida i altres artistes, convertiran la sala noble del pavelló Mies van der Rohe en un escenari de música i Intel·ligència Artificial, amb el seu espectacle ‘Reprocessing... Piano+AI’. Hi participaran també una vintena d'estudiants de l'ETSETB.

Més informació: Sala de Premsa UPC