Físidabo: Física al Tibidabo, rècord d’alumnat participant

El Tibidabo va acollir, el 19 de maig, la sisena edició del Fisidabo, una jornada d’activitats científiques organitzades per sisè any consecutiu per professorat i estudiantat del grau d’Enginyeria Física de la nostra escola ETSETB-UPC Telecos, amb el professor Luis Carlos Pardo al capdavant, i l'entitat Barcelona de Serveis Municipals (BSM). El parc d'atraccions es va convertir un cop més en un laboratori de física per un dia, assolint la xifra rècord de participació: prop de 2.500 estudiants de 4t d’ESO i Batxillerat.

El Fisidabo forma part d’un projecte educatiu basat en la metodologia STEAM que es basa en la promoció de la ciència entre els joves amb el propòsit de potenciar les vocacions científiques de manera lúdica i amb rigor acadèmic. Alhora, fa una especial mirada vers les noies per contribuir a trencar estereotips i fomentar les vocacions científiques entre les noies, potenciant a referents científiques femenines.

Al cim del Tibidabo es van desenvolupar una vintena de proves on els alumnes van haver de prendre mides, fer càlculs i aplicar els seus coneixements de física, tant des de fora com des de dins de les atraccions. Aquestes es van convertir en proves científiques amb l’objectiu de dotar de coneixements a l’alumnat a través d’experiments en directe.

Per conèixer més la física que s'imparteix al grau sempre es pot contactar amb

Més informació: Sala de Premsa UPC.