Estudiants CFIS (Física + Matemàtiques) classificats en desena posició a la final mundial de la PLANCKS 2023

23/05/2023

L'equip Cfísics, format pels estudiants del CFIS del doble grau en Enginyeria Física (de l'ETSETB - UPC Telecos) i Matemàtiques (de l'FME) , Gerard Castro, Joan Grandes, Donato Manuel Jiménez i Oskar Filip Wojdel, ha aconseguit la desena posició d'entre 50 equips procedents d'arreu del món a la fase internacional de PLANCKS, 2023 que va tenir lloc del 12 al 16 de maig a Milà (Itàlia).

Què és PLANCKS?

Les PLANCKS (“Physics League Across Numerous Countries for Kick-ass Students”) és un dels esdeveniments internacionals més importants de l'any de l'IAPS, coneguda també com la final internacional dels Jocs Olímpics de Física. De fet, els millors estudiants de física d'arreu del món, sovint guanyadors de competicions nacionals, competeixen en equips per resoldre problemes en nombroses disciplines de la física. Durant les presentacions PLANCKS es realitzen conferències convidades, visites a laboratoris i tallers. L'esdeveniment permet als estudiants establir nous contactes personals i acadèmics i descobrir les fronteres de la recerca científica, així com divertir-se durant els moments de socialització.