Pren possessió la nova Junta Directiva de Telecos.cat encapçalada per Gonçal Bonhomme

Font: Telecos.cat

La Junta que durant els darrers quatre anys ha dirigit l’Associació Catalana d’Enginyeria de Telecomunicació i Tecnologies Digitals (Telecos.cat) es reunia ahir al vespre per darrera vegada per tal de donar el relleu al nou equip directiu de l’entitat. Després que la candidatura encapçalada per Gonçal Bonhomme –l’única presentada- fos declarada vàlida per la Mesa electoral el passat 15 de maig, ahir es produïa l’acte de presa de possessió dels nous membres*.

Enginyer de Telecomunicació per l’ETSETB de la UPC, MBA per ESADE i amb un curs de PDCC per IESE, Bonhomme té una llarga trajectòria professional de prop de 20 anys al Grup Telefònica on, d’entre d’altres, va desenvolupar el Pla Fotó de Barcelona, va coordinar el Llibre Blanc de les Telecomunicacions de Catalunya, va ser delegat de Fundesco a Catalunya, gerent de Telefònica Cable Catalunya i responsable de Vendes de Grans Comptes per a les Administracions Públiques. Posteriorment, es va incorporar al Grup France Telecom, on va treballar més de 16 anys: primer a Al-Pi, com a director de màrqueting de producte, a Orange Catalunya, com a director de Desenvolupament corporatiu i director de Recursos Humans, i finalment a Orange Spain, com a director regional d’Innovació primer, i posteriorment com a director de Relacions Institucionals a Catalunya i l’Aragó. Patró fundador de la Fundació i2Cat, durant 15 anys va ser-ne membre del patronat, així com del seu comitè executiu. Pel que fa a Telecos.cat, n’és soci fundador i ha format part de la seva Junta Directiva en diferents mandats.

Bonhomme pren el relleu de Pedro Linares, qui ha liderat el col·lectiu durant els darrers vuit anys reforçant i posicionat Telecos.cat com a entitat de referència per als enginyers i enginyeres TIC del país. La nova Junta vol donar continuïtat a aquesta tasca fent-la créixer al voltant de tres eixos estratègics. “Primer, donant cobertura i serveis als professionals catalans, treballin on treballin, ja sigui a Catalunya, a la Unió Europea o a qualsevol part del món”, afirma el nou president, que afegeix: “El segon eix és crear un Think Tank de caire tecnològic i humanístic, que incorpori el valors europeus i de l’ètica, no a la tecnologia en sí, si no al seu ús, tot desenvolupant codis de bones pràctiques”. És en aquest sentit que la nova directiva vol influir sobre altres Think Tanks polítics i/o econòmics, per evitar la tecnofòbia i posar en valor la tecnologia com a eina de creació de riquesa i benestar, respectuosa amb el nostre planeta, justa econòmicament i inclusiva socialment. “La tercera línia estratègica la resumim com una triple hèlix -continua- i consisteix en influir en les administracions públiques perquè facin els canvis administratius i legislatius necessaris per tal que la simbiosi universitat-empresa sigui una realitat efectiva i la generació de coneixement es transformi en economia productiva”.

Per tal de poder assolir els objectius esmentats i tirar endavant noves iniciatives, Bonhomme compta amb un nombrós equip d’enginyers i enginyeres de primera fila que posaran els seus coneixements i expertesa al servei del col·lectiu.

*Composició de la nova Junta Directiva de Telecos.cat:

Gonçal Bonhomme

President