Celebrem a l'ETSETB el 'Girls in ICT Day 2021' - 22 d'abril

Girls in ICT Day és una iniciativa que  té com a objectiu crear un entorn global que potenciï i impulsi a les noies i dones joves a triar estudis universitaris d’enginyeria en l’àrea de les Tecnologies de la Informació i Telecomunicació (TIC),  el que permetrà que les empreses de tecnologia puguin recollir els beneficis d'una major participació de les dones en el sector de les TIC.

L' esdeveniment Girls in ICT Day 2021 , en la seva desena edició, se celebra el dia 22 d'abril a nivell internacional i vol apropar el món de les TIC a les noies. Se celebra a més de 150 països de tot el món i consta de tota mena d'activitats.

Un any més, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona s'uneix als actes commemoratius d'aquest dia, organitzant una sèrie d’activitats que tindran lloc el dia 22 d'abril en format virtual.

Programa Girls in ICT Day 2021: 22 d'abril

17:00h - Xerrada 'Com sobreviu una Telecos'.
Una noia a telecos!?? Quan va decidir estudiar telecos? Com va ser el primer dia? Hi havia més noies a classes? Com va acabar la  primera setmana a la universitat? Tenia professores? Com va acabar el primer curs? I la carrera? Sònia Villar, enginyera en telecomunicació, ens explicarà la seva experiència. Va finalitzar fa dos anys els seus estudis en el Grau en Tecnologies i Serveis de Telecomunicació de la nostra escola i ens parlarà des de l'inici dels estudis fins la incorporació al món laboral del sector de les TIC.

17:30h Tasta l'Enginyeria de Telecomunicació - Taller participatiu en streaming
Tasta les telecos i descobreix que la ciència i les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) també són cosa de noies. Sílvia Margarit, estudiant del Màster en Tecnologies Avançades de Telecomunicació, realitzarà una sessió virtual on explicarà les STEAM i farà un tastet amb un taller didàctic sobre ciberseguretat, processament d’imatge i audiovisual i bioenginyeria

18:15hKahoot 'Què saps de les dones TIC?'
Participa en un kahoot que hem preparat per veure què sabem de les dones TIC, del passat, del present i futur. A càrrec del professor Germán Saez.

18:30h - Presentació dels vídeos guanyadors del concurs TikTok 'Celebrem el dia de les noies TIC'.
Penja un vídeo segons les bases del concurs TikTok 'Celebrem el dia de les noies TIC' i guanya un dels premis.

Totes els actes es realitzaran virtualment, a través l'eina Meet de Google. Per PC no cal instal·lació, tot i que es recomana el navegador Chrome. Per mòbil i tauleta es recomana instal·lar Hangouts Meet.

Un dia abans de la jornada, es rebrà l'enllaç per a la connexió a l'activitat.

Per a més informació podeu contactar amb