Sou a: Inici / Notícies / L’ETSETB participarà activament en l'organització del 4t Symposium on Space Educational Activities de l'ESA (SSEA 2021)

L’ European Space Agency ( ESA) selecciona la UPC, per acollir per primer cop a Espanya, el 4t Symposium on Space Educational Activities (SSEA).

Des de la seva primera edició, l’SSEA s'ha erigit com el simposi de referència en el qual es discuteix l’estat actual i el futur de les activitats educatives espacials a Europa i al món .

El simposi estarà organitzat per les tres escoles de la UPC dedicades a la formació i la recerca en l’àmbit espacial: l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), lEscola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i l' Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB). Comptarà també amb la col·laboració de l'Institut d' Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) i l’institut de Ciènces del Cosmos de la Universitat de Barcelona.

Es celebrarà del 21 al 23 d’abril i la majoria dels actes tindran lloc a Barcelona, per tant, la participació de l’ETSETB tindrà una destacada rellevància.

L’SSEA 2021, més enllà d’anar adreçat a l’estudiantat, estarà també organitzat pels mateixos estudiants, els enginyers i enginyeres, i científics i científiques que lideraran el futur del sector espacial a Europa. Així, l’equip organitzador compta amb un curós equilibri entre professionals, estudiants de màster i estudiants de grau. La proposta també fa especial èmfasi en la promoció de l’educació espacial d’Europa al món i en complir objectius d’equitat, igualtat de gènere, diversitat i sostenibilitat.

Es preveu que atregui educadors i estudiants universitaris, així com responsables de projectes que ajudin a fer de pont entre les activitats dutes a terme durant la secundària i batxillerat amb la universitat.

L’ esdeveniment també comptarà amb la participació d’empreses locals i europees interessades en els esforços educatius espacials i els seus resultats. Un objectiu igualment important del simposi és convèncer les organitzacions acadèmiques, la indústria i les institucions de la importància de les activitats pràctiques i les oportunitats de formació i aprenentatge, enfocades en la preparació de la propera generació de científics i enginyers espacials.

Properament es podrà consultar més informació al web del simposi.

Notícia relacionada