PAE amb l'empresa PwC España finalitzat

Aquesta setmana ha finalitzat el projecte Digitalization of transactions que estudiants del Grau en Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació han realitzat amb PwC España en el marc de l'assignatura Projecte Avançat d'Enginyeria, a proposta de la mateixa empresa.

Digitalization of transactions automatitza i digitalitza el procés d'obtenció de les dades necessàries per valorar empreses mitjançant el mètode de múltiples comparables. Les empreses de consultoria estratègica han d'estimar el valor d'una determinada empresa a l'hora d'avaluar un procés de fusió o adquisició. Aquesta activitat necessita molts recursos humans experts i és molt feixuga. L'objectiu del projecte ha estat desenvolupar una eina tecnològica per automatitzar i digitalitzar el procés de recollida de dades que proporciona dades de negoci qualitatives i KPI quantitatius.

Els vuit estudiants de l'ETSETB han dissenyat i desenvolupat una eina per obtenir les dades, processar la informació i crear bases de dades, analitzant les dades amb tècniques d'analítica avançades com NLP, i visualitzar la informació amb PowerBi a través d'un aplicatiu web específic que permet fer consultes i actualitzacions de les bases de dades.

Les tutores a l'ETSETB han estat les professores Ma José Soneira Ferrando i Anna Umbert Juliana, i a PwC, Carles Balboa Vilalta, Marta Rodríguez Martínez i Mireia Boneta Camí (titulada en Grau en Ciència i Enginyeria de Dades de l'ETSETB-FIB-FME) .

El resultat ha estat una solució innovadora i molt celebrada per l'empresa, destacant el talent, implicació i treball en equip de totes els membres del projecte.