Xerrada: Inclusió als graus i màsters de l'ETSETB de coneixements de sostenibilitat i ètica a l'àrea TIC

10/02/2023

L'ETSETB - UPC Telecos  us convida a la xerrada: Inclusió als graus i màsters de l'ETSETB de coneixements de sostenibilitat i ètica a l'àrea TIC, què hauria de saber el professorat a càrrec de la professora Eva Vidal, Delegada Rector Adjunta al Vr.Responsabilitat Social i Igualtat, que tindrà lloc el  proper 15 de febrer.

Des de fa uns anys a l'Escola s'estan impartint coneixements bàsics de sostenibilitat i ètica en les TIC. Probablement, el curs vinent la UPC demanarà que tots els TFGs i TFMs incloguin un informe de sostenibilitat (impacte ambiental, social i econòmic) i una petita discussió d'implicacions ètiques (si n'hi ha) del treball realitzat. Aquesta demanda no hauria de representar un problema per als i les estudiants de l'ETSETB perquè ja ho han après a fer en assignatures com  ENTIC, PBE, PAE, PEF1, EWOC, EIWC i MTP.

En aquesta reunió s'explicarà quina és la motivació (lleis, normatives, escenaris...), quins coneixements concrets s'estan impartint, com s'està posant en marxa en diferents assignatures, etc. La idea és que el professorat conegui que està aprenent l'estudiantat sobre impactes ambientals i socials de les TIC i problemàtiques ètiques associades i que els demanarem als TFGs i TFMs. També es demana la participació del professorat  en el diàleg que es durà a terme sobre l'estat de l'art de coneixements que s'hauria de considerar i com fer-los arribar als futurs enginyers i enginyeres.