Estudiant de l'ETSETB, en l'equip guanyador del concurs nacional de robots humanoides CEABOT 2016

Alejandro Suárez, que acaba de finalitzar els graus d'Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació a l'ETSETB i Enginyeria Informàtica a la FIB, i Laia Freixas, que està cursant el Grau d'Enginyeria Informàtica a la FIB, han guanyat el concurs CEABOT 2016.

Els dos estudants estan treballant actualment amb l'Institut de Robòtica Industrial (IRI) centre mixt CSIC-UPC, al qual van representar en el concurs.

CEABOT està organitzat pel GTRob (Grup Temàtic en Robòtica) del Comitè Espanyol d'Automàtica i està dirigit a alumnes de grau i postgrau de les universitats espanyoles. El concurs va tenir lloc del 7 al 9 de setembre a Madrid dins les XXXVII Jornades d’Automàtica i va comptar amb el patrocini de l’empresa INFAIMON.

Dexter, nom del robot humanoide que va representar l'equip guanyador de CSIC-UPC  va aconseguir la victòria en dues de les proves que els humanoides havien de superar i finalment es va alçar amb la victòria en la classificació general. L'equip va estar coordinat per Sergi Hernández.