Els respiradors Oxygen impulsats per Protofy.xyz, empresa que compta entre els seus fundadors amb un alumni de l'ETSETB

Els respiradors, creats per donar solució a la COVID-19 en situacions crítiques, han estat impulsats per Protofy.xyz, empresa formada per joves enginyers de la UPC.

Concretament el disseny ha estat a càrrec de l'empresa Protofy.xyz sota la direcció mèdica de Can Ruti i l'Hospital Clínic i amb el suport d'una xarxa de professionals altruistes. La versió industrialitzable ha estat adaptada i produïda per Seat i ja es pot trobar als hospitals, per a ser utilitzats en cas d'emergència. Els respiradors ja són una nova eina en la lluita a la COVID-19.

Protofy.xyz és una empresa fundada per tres enginyers de la UPC: Lluís Rovira, Ignasi Plaza i Joan Guasch. Lluís Rovira és enginyer de Telecomunicació de l'ETSETB. Ignasi Plaza i Joan Guasch són enginyers industrials de la UPC. Van dissenyar el respirador d'emergència OxyGEN amb software lliure perquè tothom el pugui fabricar. En el disseny i construcció també hi ha participat Lucas Alavedra, enginyer de materials de l'EEBE i Arnau Solanellas, també alumni de l'ETSETB tots ells membres de l'associació AESS.

OxyGEN va ser el primer respirador autoritzat per l'Agència Espanyola del medicament dels que s'han desenvolupat dins d'aquesta crisi. En el procés per aconseguir aquesta autorització hi ha participat la xarxa de contactes de l'Escola i molt especialment el professor Ferran Silva, del grup GCEM que ha participat en el procés d'homologació. Hi ha jugat un paper clau el laboratori d'homologació d'Idneo, dirigit per David Ortiz, també enginyer de la UPC.

L'equip d'OxyGEN agraeix molt sincerament el suport de l'escola i la gran actitud del PDI i PAS que ha ajudat al projecte de forma ràpida, eficaç i totalment altruista.

L' Escola felicita els impulsors per aquesta iniciativa.