Sou a: Inici / Internacional / Studying abroad / Procediment / Sol·licitud plaça universitats

Sol·licitud plaça universitats

1. Sol·licitud i Preassignació de plaça per e-secretaria

Fes sol·licitud per esecretaria, dins dels terminis del nostre calendari

• Sol·licita fins a 8 universitats a través d'e-secretaria. Les places específiques per a cada quadrimestre no s'actualitzen fins principis de desembre.
  • Si tries un destí no europeu, has d'enviar a students.mobility@etsetb.upc.edu el teu CV en anglès en format Europass.
  • Un cop feta la teva sol.licitud, i fins que es tanqui la convocatòria, la podràs corregir tantes vegades com vulguis a través de l'e-secretaria.
  • Si et trobessis amb cap incidència utilitzant l'e-secretaria, pots enviar un correu a l'adreça students.mobility@etsetb.upc.edu.

Accepta o rebutja la resolució de l'ETSETB, dins dels terminis del nostre calendari

• La resolució a la teva sol·licitud la trobaràs dins la mateixa e-secretaria dins del termini establert al calendari.
  • Els criteris de selecció són:
      • Grau. La nota mitjana del grau (comptant totes les assignatures del grau qualificades des de l'1A fins a la data de resolució) + paràmetre de rendiment (alfa).
      • Màster La nota mitjana del màster (comptant totes les assignatures del màster qualificades des de l'1A fins a la data de resolució) + paràmetre de rendiment (alfa).
      • Requeriment addicional per als Graus GRETST (Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació), GREELEC (Enginyeria Electrònica de Telecomunicació) i GEF (Enginyeria Física):
          • Haver cursat i aprovat totes les assignatures de 1er i 2n curs en el moment de l’assignació, així com 150 ECTs totals.
          • En el cas d’estudiants que tinguin entre 138 i 149 ECTS (i tot primer i segon aprovat):
              • Es podrà reservar una plaça, que haureu d’acceptar si us interessa.
              • La nominació no es farà fins que hàgim comprovat, després del quadrimestre de primavera, que heu superat 180 ECTS (a excepció d’una assignatura de marge).
          • En el cas d’estudiants que no tinguin entre 138 i 149 ECTS (i tot primer i segon aprovat), podrán solicitar plaça més endavant:
              • Després del quadrimestre de primavera, una vegada que hàgim comprovat que heu superat 180 ECTS (a excepció d’una assignatura de marge) (i tot primer i segon aprovat)
              • Al curs següent, una vegada heu superat 150 ECTs totals (i tot primer i segon)
  • Has d'acceptar o rebutjar la plaça concedida per e-secretaria. Fes-ho dins del termini establert al calendari.

Aplica a la universitat de destí, dins dels terminis de la universitat de destí i segons el seu procediment.

2. Aplicació a la universitat de destí

Aplica a la universitat de destí. Com a darrer pas per tenir la plaça assignada, has de fer l'aplicació a la universitat a la qual t'hem assignat i que has acceptat per esecretaria:

• Si vas a fer el TFE, llegeix la informació de sota sobre el TFG o TFM abans de començara amb l'aplicació i abans d'escollir el learning agreement a omplir.
  • Tingues present les dates límit per fer-la i la documentació que et demana la Universitat. En trobaràs la informació a la web de la universitat de destí (normalment en l'apartat application).
  • Aquí tens informació que et poden demanar sobre l'ETSETB al procés d'aplicació a destí  (professor coordinador, persona de contacte, etc): dades per l'aplicació.
  • Si necessites un certificat de notes (transcript), has de demanar un certificat ECTS en anglès per prisma-nou.upc.edu/estudiants > certificats. Rebràs el certificat signat digitalment al teu email de la UPC 2 o 3 dies hàbils després de fer la sol·licitud.
  • Si et demanen que signem algun document, ens el pots enviar omplert per email a  o portar-lo a secretaria acadèmica. El tindràs signat en 3 dies hàbils.
  • El learning agreement (document i instruccions per omplir-lo) el trobaràs a Documentació abans de marxar

Si vas a fer el TFG o TFM:

• Troba un Projecte  i tutor que et pugui interessar a la Universitat de destí. Això t'ajudarà a tenir una idea aproximada de la data d'arribada (informació necessària per a emplenar l'Application Form) i sobretot fer la sol·licitud d'allotjament. Ho pots fer de diverses maneres:
    • O bé través del professor responsable de la Universitat de destí a la UPC (Oferta d'universitats
    • O bé entrant a la pàgina de la Universitat de destí i buscant pels departaments.
    • O bé pots veure exemples de projectes que s'han fet altres anys a la universitat de destí (exemples universitats), on pots veure-hi els estudiants que han fet projecte, i amb quin professor de destí i amb quin professor de l'ETSETB.
  • Mira si hi has d'anar d'estudis o de pràctiques. Informa't si a destí hi ha una assignatura corresponent al projecte, amb crèdits associats.
    En el cas de màster , el normal és que existeixi la master's thesis; en el cas de grau, poden no tenir l'equivalent al TFG, però sí la possibilitat de fer els crèdits corresponents i que al final te'ls puguin qualificar oficialment. En aquest cas, hi pots anar d'estudis.
    Si no n'hi hagués cap possibilitat d'obtenir crèdits a destí per fer el TFG, pots anar-hi de pràctiques, si a destí tenen la possibilitat que hi vagis de pràctiques amb els mateixos drets que els altres estudiants; en aquest cas, no podràs fer assignatures (només el projecte).
    La informació sobre aquestes diferents possibilitats de tipus d'estada la tens al procediment.

3. Continua amb els passos següents

Procediment de mobilitat