TFG Grau en Enginyeria de Dades. Mobilitat en programes ETSETB

TFG de mobilitat per al Grau en enginyeria de Dades. En programes de mobilitat ETSETB

Estudis o Pràctiques. Determineu en quina d'aquestes modalitats feu el TFG

Un cop heu aconseguit plaça (Universitat Empresa), ja podeu determinar en quina modalitat hi aneu. En empresa és sempre de pràctiques, però en universitat pot ser o bé d'estudis o bé de pràctiques. En el moment de fer l'aplicació a la universitat de destí (explicat en l'enllaç anterior) ho determinareu.

El TFE el pots fer o bé en una estada d'estudis o bé en una estada de pràctiquesEn línies generals, si el fas d'estudis, el matricules tant a la UPC com a destí; és a dir: l'activitat que facis a destí equivalent al TFG comporta uns crèdits que t'avaluaran oficialment a destí amb el sistema de notes de destí. En canvi, si el fas de pràctiques, no és necessari que matriculis res a destí (tot i que en algunes universitats et recomanen fer-ho, per tenir certs serveis d'estudiant), i l'activitat que fas no té crèdits avaluables a destí.

Si vas a algun país europeu on hi ha Erasmus, pots demanar beca Erasmus o bé d'estudis o bé de pràctiques (per a estudis, la convocatòria té un requisit de crèdits mínims a matricular a la UPC).

El procediment a seguir és el següent:

Quants crèdits podeu fer?

Si aneu d'estudis (modalitat C)

• TFG (18)
  • TFG (18) + crèdits optatius (fins a 12). Els crèdits optatius poden correspondre a una o més assigantures a destí, a més del TFG
Si aneu de pràctiques (modalitat D)
  • TFG (18)
  • TFG (18) + 12 crèdits optatius de pràctiques. IMPORTANT: Això només en el cas que no hagis fet pràctiques curriculars abans.

Què fer abans de marxar

Aconsegueix destí (Universitat / Empresa) i determineu si heu de fer el TFG en modalitat d'estudis o de pràctiques.

Sol·licita els ajuts dins dels terminis corresponents (calendari). Si demaneu un ajut Erasmus (Europa), és important que considereu els requisits, diferents per a una  estada d'estudis i per a una estada de pràctiques.

Prepara la matrícula

Si aneu d'estudis (modalitat C):

• Trobeu projecte a destí, amb crèdits que us puguin avaluar al final. No necessitareu ponent a la UPC.
  • Envieu a  l'autorització de TFG (versió pdf) (versió Word), omplerta per vosaltres signada per la cap d'estudis del grau en Enginyeria de Dades.

Si aneu de pràctiques (modalitat D):

Envia'ns els documents de mobilitat definits a Documentació abans de marxar. Recorda que el learning agreement és diferent segons si aneu a fer estudis o pràctiques i si aneu d'Erasmus o no).

Assegurança Oncampus. L'assegurança Oncampus l'has de tenir abans de marxar. Hi ha dues opcions: o bé et sortirà a pagar dins de la matrícula, o bé, si marxes abans de matricular-te o vas a USA, hauràs de fer el que s'indica a: Documentació abans de marxar (dins de "Assegurança obligatòria intercanvi (oncampus").

Matricula el TFG per la e-secretaria dins dels períodes de matrícula de la FIB, abans heu de fer l'esmentat pas de preparació de matrícula. Llegeix també l'apartat anterior sobre l'assegurança Oncampus, que normalment es paga dins de la matrícula, però hi ha excepcions en què s'ha de pagar abans.

Què fer durant l'estada

Desenvolupeu el TFG

Envieu-nos els documents de mobilitat definits Documentació durant l'estada (recordeu que la modificació del learning agreement, si és el cas, és diferent segons si aneu a fer estudis o pràctiques i si aneu d'Erasmus o no).

Què fer abans de tornar

Avaluació del TFG i documents del TFG

Si aneu d'estudis (modalitat C).

• El TFG es defensa la universitat d'acollida. Si en aquesta universitat no es fa una defensa del TFG com a tal, cal contactar amb cap.estudis.gced@upc.edu, com a molt tard un mes abans de l'inici de les defenses de TFG (segons les dates fixades al calendari acadèmic del GCED), perquè s’organitzi la defensa amb un tribunal de la UPC (la defensa podrà fer-se en remot si l’alumne encara està de mobilitat). Recordeu, no obstant, que necessitarem igualment un document oficial d’avaluació de destí.
  • Pengeu al racó de la FIB la vostra memòria (punt 7 de la normativa del TFG del Grau en Enginyeria de Dades)
  • La universitat d'acollida us ha de generar un certificat de notes i us el pot donar en mà o enviar-nos-el per correu postal a l'adreça següent:
    ETSETB - UPC
    International Relations Area
    Building. B3 - North Campus
    c/ Jordi Girona, 1-3
    08034 Barcelona
    Tingues en compte que el certificat de notes ha de correspondre exactament amb el fixat a l'acord acadèmic. També acceptem el certificat de notes en format digital, sempre i quan ens arribin a  des de la universitat de destí. NO S'ACCEPTEN TRANSCRIPTS ENVIATS PELS ALUMNES.

Si aneu de pràctiques (modalitat D),

Documents de mobilitat  (certificat d'estada, etc), definits a: Documentació abans de tornar.